Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTichá, Lucie
dc.contributor.authorNosková, Eva
dc.date.accessioned2021-11-22T11:55:43Z
dc.date.available2021-11-22T11:55:43Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-09-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4018
dc.description.abstractDiplomová práce byla zpracována na téma Možnosti různých forem spolupráce společností při exportu do zahraničí. Cílem bylo zhodnotit spolupráci firem Centropen, a. s. Dačice a Binney and Smith (evropská s. r. o.) Dílčím cílem bylo analyzovat jednotlivé firmy. Posuzovalo se vnější a vnitřní prostředí firem a hodnotili se jejich silné stránky, slabé stránky, příležitosti a ohrožení. Na základě výsledků této analýzy byly stanoveny strategie vstupu na trh pro jednotlivé podniky. Pro Centropen z výsledků vycházela strategie diferenciace, což znamená inovovat a rozšiřovat výrobky a pronikat s nimi na nové zahraniční trh. Pro Binney and Smith vycházela strategie rozvoje trhu, což znamená nalezení nového nebo i více nových trhů se stávajícími výrobky. Dále byly sledovány trhy USA, Kanady a Čínské lidové republiky a vytvořen Porterův model pěti sil pro prozkoumání potenciálních a současných konkurentů, vyjednávací síly dodavatelů a odběratelů a případné substituty. Sledovány byly sociálně - kulturní faktory, technologické, ekonomické a policko-právní. Následně byl navržen nejméně rizikový trh pro export firem. Tímto trhem by byl trh USA. Byla sledována forma vstupu na zahraniční trh. Navržena byla nepřímá forma vstupu na zahraniční trh prostřednictvím piggybackingu. To by přineslo oběma firmám určité výhody. Centropen by mohl využít dobré jméno a velikost Binney and Smith, také by mohl využívat jejich distribuční a jiné služby a za to by získával možnost nabízet zákazníkům různé výrobky a inkasovat úplatu od svých obchodních partnerů.cze
dc.format97 s.
dc.format97 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzahraniční obchodcze
dc.subjectformy vstupu na mezinárodní trhycze
dc.subjectSTEP analýzacze
dc.subjectSWOT analýzacze
dc.subjectPorterův model pěti silcze
dc.subjectforeign tradeeng
dc.subjectforms of entering to foreign tradeseng
dc.subjectSTEP analysiseng
dc.subjectSWOT analysiseng
dc.subjectfive force model of Portereng
dc.titleMožnosti různých forem spolupráce společností při exportu do zahraničícze
dc.title.alternativeDifferent Possibility Co-operation of Firms by Export Abroadeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag8936
dc.description.abstract-translatedThe title of the thesis is ''Possibilities of diferent cooperation forms of companies which are exporting on foreign markets''. The main object of the thesis was evaluation of Centropen, a.s. Dačice and Binney and Smith (European s.r.o.) cooperation. Partial object of this thesis was analysis of both firms. There was accomplish the analysis of the internal and external environment of the individual firms. During the analysis was determined strengths, weaknesses, opportunities and threats of this firms. This analysis was used as a base for determining of new market entrance strategies for individual firms. Diferenciation strategy was recommended for Centropen a.s. Dačice. This strategy is based on innovation of products and their penetrated new foreign markets. On the other hand, ideal strategy for Binney and Smith is strategy of market expansion, for adapting of this strategy is wery important finding of one or more new markets and products initiation to this markets. Next stage of the analysis was concentrated on monitoring markets in tree countries: USA, Canada, China, than was formulate the five force model of Porter, which was used for research of entry of new competitors, the threats of substitues, the bargaining power of buyers, the bargaing power of suppliers and the rivality among the existing competitors. This analysis was focused on probe of political factors, economic factors, social and cultural factors, technological factors. The next stage of this analysis was suggesting of export market with the less risk. With respect to results of the analysis, the optimal market for these firms is USA market. The thesis is deal with forms of entering to foreign trades too. Indirect form of entering the foreign market by way of piggybacking can we in this case recommended. Using of this strategy should be profitable for both firms. The big oportunity for Centropen is chance of using goodwill and power of Binney and Smith. Distribution system and other Binney and Smith services are interesting too. Oportunities for Binney and Smith are possibility offer to versatile spectrum article, and cost saving, joint financing and exploitation sales network, channels of distribution, market a product own marker, control of price, and own marketing strategy.eng
dc.date.accepted2008-10-21
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam