Strategie prosazování obchodně ekonomických zájmů ČR v zahraničí
Abstrakt
Cíli této práce jsou zanalyzovat situaci podnikatelské sféry na zahraničních trzích, zhodnotit podpory státu firmám při vstupu na mezinárodní trhy. Komparace podnikatelských možností ČR s vyspělými zeměmi a definování klíčových oblastí pro efektivnější realizaci zahraničně obchodní politiky státu.
Práce je členěna do šesti částí. V první části je stručný literární přehled, dále pak následuje použitá metodika. Třetí kapitola analyzuje, zda se cítí výrobní podniky na Českobudějovicku dostatečně konkurenceschopné na mezinárodních trzích, mají-li problémy při vstupu na zahraniční trhy a jaké, využívají-li státních podpor exportu a mají-li pocit, že stát hájí dobře jejich zájmy či nikoli. Tato analýza byla prováděna na základě výběrového šetření, které bylo prováděno prostřednictvím e-mailového dotazování. Získaná data byla posléze vyhodnocena a graficky znázorněna. Čtvrtá kapitola mapuje podporu exportu, kterou nabízí svým vývozcům Česká republika. Pátá část rozebírá podporu exportu v zahraničí a vymezuje pozitiva a negativa českých firem. Poslední kapitola hodnotí zahraničně obchodní politiku ČR a definuje její klíčové oblasti.