dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Trýbová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:55:58Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:55:58Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40230 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tématem vlivu hodnocení na děti předškolního věku.
Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly. První se věnuje sebepojetí a jeho
vývoji s důrazem na charakteristiku především předškolního věku. Druhá kapitola
zpracovává téma sebehodnocení a hodnocení učitele. Ve třetí je detailně rozpracována
percepčně postojová orientace učitele, která je rozpracována do tří podkapitol: Haló
efekt, Pygmalion efekt a Golem efekt. Čtvrtá kapitola je zaměřena na teorii nálepkování.
Praktická část je věnována výzkumu, jehož cílem bylo hlouběji zmapovat vliv přístupu
učitelů na chování a prožívání konkrétních dětí. Výzkumné šetření bylo zrealizováno
kvalitativním šetřením, pozorováním a rozhovory s rodiči. Výsledky této práce umožňují
pedagogům zamyslet se nad důležitostí teoretických znalostí vlivu hodnocení na chování
a prožívání dětí předškolního věku a nad potřebou používat při své práci reflexi
a sebereflexi. | cze |
dc.format | 58 s. | |
dc.format | 58 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dítě | cze |
dc.subject | pedagog | cze |
dc.subject | hodnocení | cze |
dc.subject | sebepojetí. | cze |
dc.subject | a child | eng |
dc.subject | a teacher | eng |
dc.subject | an evaluation | eng |
dc.subject | self-conception. | eng |
dc.title | Vliv hodnocení učitele na děti předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Influence of teacher assessment on preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50519 | |
dc.description.abstract-translated | The main subject of this Bachelor Thesis is evaluation of pre-school children. The
theoretikl part of it is devided into four main chapters. The first chapter is devotel
selfconsciousness and its development to the emphasis on pre-school eight. The second
chapter focuses upon self-evaluation and an evaluation of a teacher. The third chapter
is worked into the detail of the attitude of a teacher to a pre-school child, which is
devided into the three sub-chapter: ´´Haló efect, Pygmalion efect, Golem efect". The
fourth chapter concentrates on the theory of labeling. Its application in practice is
devoted to a research, whigh aim is to map more deeply the ettitude of teachers to the
belaviour and its materializing of wery single child. The research investigation was
performer by the majority investigating votching and talking with parents. The teacher
are able to thing about the importance of the theoretical knowledge of influencial
assessment on the behaviour and materializing of pre-school children and on the
necessity of work application together with its reflection and self-reflection, and all this
witch was said above, results into the setting up of this Bachelor Thesis. | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Franclová, Marta | |