Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMurad, Salim
dc.contributor.authorStejskal, Pavel
dc.date.accessioned2023-03-07T09:55:59Z
dc.date.available2023-03-07T09:55:59Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40232
dc.description.abstractJednou z nejvíce debatovaných otázek soudobého českého školství je otázka takzvaného inkluzivního vzdělávání. To je předmětem jak odborných diskusí školské veřejnosti, tak i laických diskuzí neodborníků. V bakalářské práci se autor zaměřil nejprve na vysvětlení změn v českém základním školství, které přinesla změna zákonných a dalších úprav, které směřují k inkluzi. Stručně popíše výchozí stav českého školství vzhledem k inkluzi, popíše též postoj Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR v kontextu s podporou inkluze a charakterizuje rozmanitost názorů odborné veřejnosti na inkluzi. Ve své vlastní analytické části práce se zaměří na základní školy v Českých Budějovicích a pokusí se zkoumat dopady směřování k inkluzivnímu vzdělávání pro romskou menšin - žáky v tomto městě. Provede kvalitativní šetření jak mezi vybranými řediteli škol, tak mezi dalšími zainteresovanými odborníky z Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity a jinými vyučujícími na základních školách. Provede rozhovory na krajském úřadu (romský koordinátor), případně s dalšími zainteresovanými pracovníky.cze
dc.format37
dc.format37
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRomovécze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectRomaeng
dc.subjectinclusioneng
dc.titleInkluzivní vzdělávání a romští žáci základních škol v Českých Budějovicíchcze
dc.title.alternativeInclusive education and Roma children of primary schools in České Budějoviceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag50887
dc.description.abstract-translatedOne of the most discussed questions of contemporary Czech education system is the question of inclusion education. That is the subject of the discussion of both education system experts as well as laic public. The author of this Bachelor thesis is firstly focused on explaining changes in Czech elementary schools that point to inclusion and are mainly caused by legal and other adjustments. The author will briefly describe the default state of the Czech education system in terms of inclusion and the stance of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic on the matter in context to supporting inclusion and characterizing the various opinions of the professionals in the inclusion field of study. The aim of the original Analytical part of this thesis are elementary schools in České Budějovice and the impact of inclusion education for the Roma minority in terms of disciples of these elementary schools. Analytical part of the thesis will consist of qualitative inquiry of principals of selected elementary schools as well as other teachers of these elementary schools and other field of study professionals of the University of South Bohemia in České Budějovice, the Faculty of Education. The inquiry will also include discussion with the Roma coordinator and other employees from the Provincial Administration.eng
dc.date.accepted2019-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMíčka, Roman


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam