Využití mobilních zařízení ve výuce na základních školách
Abstrakt
Ačkoliv se bakalářská práce měla původně zabývat využitím tabletů na základních školách, po uskutečnění předvýzkumu byla pozměněna tak, aby se zabývala využitím tabletů na středních školách. Z předvýzkumu totiž vyplynulo, že se tablety na základních školách používají jen velmi zřídka, a tak by nebylo možné shromáždit dostatečné množství dat potřebných pro vytvoření vědecké práce. Nemohl bych tedy vyvodit vypovídající statistické závěry, proto jsem zaměřil svůj výzkum na střední školy.
Práce byla realizovaná za použití mnohonásobné případové studie, která byla založena na polostrukturovaných hloubkových rozhovorech. Rozhovory následně prošly důkladnou analýzou.
Zpovídané studenty výuka na tabletech baví, přijde jim zábavnější, individuálnější a rychlejší. Učitelé shledávají využívání tabletu přínosným a užitečným. Při výuce s tablety na středních školách dochází k používání různých aplikací. Aplikace typu kvízy pro opakování učiva, aplikace nahrazující atlas nebo periodickou tabulku prvků, matematické aplikace a aplikace, ve kterých najdeme elektronické verze učebnic.
Na školách využívajících tablety při výuce jsou zjištěnými problémy především nedostatečné Wi-Fi připojení, studenti porušující nastavená pravidla a pokles výkonu mobilního zařízení vzhledem k jeho stáří.