Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorHollmanová, Eva
dc.date.accessioned2023-03-07T09:56:10Z
dc.date.available2023-03-07T09:56:10Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40261
dc.description.abstractCílem mé bakalářské práce je zjistit názor předškolních dětí na přímé zapojení učitele mateřské školy do venkovních pohybových aktivit. Teoretická část obsahuje definice použitých výrazů, charakteristiku předškolního období, zmínku o Rámcově vzdělávacím programu předškolního vzdělávání (RVP PV) a kapitoly týkající se vzdělávacích oblastí. Praktická část se věnuje výsledkům smíšeného výzkumného šetření. Odpovědi dětí, získané metodou rozhovorů, čerpají mj. z vytvořeného seznamu pohybových aktivit s různým zaměřením, s nimiž jsme se s dětmi v průběhu roku v mateřské škole setkali. Všechny jsou prakticky prověřené a vhodné k přímému zapojení učitele. V textu seznamu pohybových her, který je součástí přílohy č. 1, jsou uvedeny dílčí cíle, vzdělávací nabídka a obecná reflexe. Pro porovnání byly dále metodou dotazníkového šetření získány odpovědi na tytéž otázky od učitelů mateřských škol. Sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Z výsledků rozhovorů je zřejmé, že všechny děti z výzkumného souboru vítají přímé zapojení učitele do pohybových aktivit. Z porovnání rozhovorů a dotazníků vyplývá, že se názory dětí a učitelů na zapojení pedagoga do pohybových aktivit venku téměř shodují, ale v druzích a četnosti se poměrně výrazně rozcházejí. Proto doporučuji, aby se učitelé MŠ mnohonásobně více zapojovali do pohybových aktivit co do četnosti, intenzity i délky a při jejich plánování brali v potaz názory dětí.cze
dc.format60 s.
dc.format60 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectpohybové aktivitycze
dc.subjectpřírodacze
dc.subjecta preschool ageeng
dc.subjecta childeng
dc.subjecta teachereng
dc.subjectmoving activitieseng
dc.subjecta natureeng
dc.titlePřímé zapojení učitele MŠ do pohybových aktivit z pohledu dětícze
dc.title.alternativeDirect involvement of a kindergarten teacher in physical activities seen from the viewpoint of a childeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag52148
dc.description.abstract-translatedThe aim of my bachelor thesis is to find out the opinion of preschool children on direct involvement of kindergarten teacher in outside moving activities. The theoretical part contains definitions of terms used, characteristics of preschool period, mention of Framework Educational Programme for Preschool Education (FEP PE) and chapters related to educational areas. The practical part contains the results of a mixed research. The children responses, obtained through the method of interviews, arise, among other things, from the created list of moving activities. This list has been created during working time with children in one year. All of these activities are practically tested and suitable for the direct involvement of the teacher. In the list of moving activities, included in Appendix num. 1, there are partial objectives, educational offer and general reflection. For comparison, the method of questionnaire survey also provided answers to the same questions from kindergarten teachers. The collected data was processed and evaluated. From the results of the interviews it is clear that all children from research welcome the direct involvement of the teacher. Comparison of interviews and questionnaires shows that the views of children and teachers on the involvement are almost the same. Just there are significant differences in kinds and frequency. Therefore, I recommend that teachers become more involved in physical activities, in terms of frequency, intensity and length. And they take into account children's views when planning physical activities.eng
dc.date.accepted2019-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePodhrázská, Dita


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam