Vstup vybrané firmy na nový zahraniční trh
Abstrakt
Diplomová práce byla zpracována pro firmu Budějovický Budvar, n. p. Cíl vymezoval požadavek zhodnocení možností a strategií vstupu firmy na zahraniční trh. Dílčím cílem bylo zpracovat informace o firmě a cílovém trhu takovým způsobem, aby bylo možno posoudit, zda je strategie, kterou podnik preferuje, vyhovující, či zda by šla provést její modifikace nebo úplná změna. Dalším dílčím cílem bylo pak případné navržení této úpravy nebo změny strategie.
Cílový trh byl zhodnocen prostřednictvím analýzy Porterova modelu, STEP analýzy a analýzy atraktivity odvětví. Za pomoci SWOT analýzy provedené formou dotazníkového šetření zaměstnanců BB byly vyhodnoceny slabé a silné stránky společnosti, její příležitosti a hrozby na cílovém trhu. Z výsledků vyplynulo, že BB má všechny předpoklady k uplatnění ofenzivní podnikatelské strategie.