Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDitrich, Tomáš
dc.contributor.authorVodehnalová, Barbora
dc.date.accessioned2023-03-07T09:56:38Z
dc.date.available2023-03-07T09:56:38Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40313
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá stavem a úrovní znalostí o ochraně přírody u žáků vybraných středních škol, v tomto případě u škol obchodních, zemědělských a gymnázií. Cílem práce bylo zjistit úroveň znalostí o tématu ochrany přírody pomocí dotazníku, který byl zadán na 8 středních školách (4 gymnáziích, 3 obchodních školách a 1 zemědělské škole), celkem 188 studentům. Literární přehled práce poskytuje informace o ochraně přírody, její biodiverzitě a problémech ochrany přírody. Dále jsou zde rozebrány dostupné učebnice pro střední a základní školy, které se této problematice věnují a rámcové vzdělávací programy pro předškolní, základní a střední vzdělávání. V následující části jsou prezentovány výsledky výzkumu, které byly zjištěny pomocí dotazníku. Z dotazníku bylo možné získat 100 bodů, přičemž jen málo studentů se svým výsledkem dostalo nad 40 bodů. Výsledky výzkumu ukázaly, že respondentům se nejčastěji ve spojitosti s ochranou přírody vybaví pojmy spojené s recyklací či znečištěním prostředí. Nejvyššího průměrného bodového skóre pak dosahovaly gymnázia a školy zemědělské (40 bodů). Je nutné brát ale v potaz, že byla do výzkumu zapojena pouze jedna třída zemědělské školy. Obchodní školy obdržely průměrně 30 bodů.cze
dc.format67 s.
dc.format67 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectochrana přírodycze
dc.subjectbiodiverzitacze
dc.subjectRVPcze
dc.subjectnature conservationeng
dc.subjectbiodiversityeng
dc.subjectRVPeng
dc.titleMonitoring stavu a úrovně znalostí o ochraně přírody u studentů vybraných středních školcze
dc.title.alternativeAn overview of state and level of the nature conservation knowledge in students of selected high schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag53091
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on the state and level of knowledge regards nature protection at pupils of selected high schools, in this case at schools of business, agricultural and grammar schools. The aim of this research was to investigate the level of knowledge about the topic of nature protection by means of a standardised questionnaire, which was commissioned at 8 high schools (4 grammar schools, 3 business schools and 1 agricultural school) to 188 students in total. The literature review provides information regards nature conservation, its biodiversity and nature protection issues. Furthermore, this chapter analyses the available textbooks for secondary and elementary schools, which deal with this issue and framework educational programs for pre-school, primary and secondary education. The following section presents the results of the research gathered from the questionnaire. The highest possible score of the questionnaire was 100 points, however, only a few students have reached over 40 points. The findings of the study indicated that the majority of respondents connect the protection of nature with the context of recycling or environmental pollution. The highest average score was achieved by grammar schools and agricultural schools (40 points). However, it is essential to take into consideration that only one class of agricultural school was involved in the research. The business schools received an average of 30 points.eng
dc.date.accepted2019-05-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVKZu-Přucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašar, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam