Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBílková, Zuzana
dc.contributor.authorDrážďanská, Monika
dc.date.accessioned2023-03-07T09:56:40Z
dc.date.available2023-03-07T09:56:40Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40316
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem - Adaptační fáze dítěte s autismem v prostředí speciální mateřské školy je ve své teoretické části rozdělena do sedmi kapitol. Jednotlivé kapitoly se zabývají základní charakteristikou poruch autistického spektra, klasifikací, limitovanými oblastmi, nespecifickými variabilními rysy, diagnostikou, etiologií, adaptací a edukací dětí s poruchami autistického spektra. Praktická část zobrazuje výsledky výzkumného šetření. Mým cílem bylo zjistit, jak samotný proces adaptace probíhá, jaké faktory ho ovlivňují a které faktory signalizují dobře probíhající adaptaci. Pro praktickou část jsem zvolila kvalitativní šetření. Pro sběr dat jsem využila polostrukturované rozhovory a metodu pozorování. Z výzkumného šetření vyplývá význam efektivní spolupráce a komunikace mezi všemi zúčastněnými subjekty v adaptačním procesu (pedagogičtí pracovníci, rodiče dětí, děti). Dále přípravy dítěte před nástupem do předškolního zařízení. U obou chlapců jsou reakce na okolní prostředí zcela odlišné, u chlapce A se objevují prvotní náznaky sociální interakce. V budoucnu by bylo zapotřebí zrealizovat určité strategie, které chlapcům pomohou se snazší orientací v čase, v prostoru i v plánovaných činnostech. V neposlední řadě je nutností dořešit efektivní komunikaci mezi klíčovými osobami.cze
dc.format93 s.
dc.format93 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectadaptacecze
dc.subjectautismuscze
dc.subjectdítě ve speciální mateřské školecze
dc.subjectpředškolní pedagogcze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectadaptationeng
dc.subjectautismeng
dc.subjectchild in a special nursery schooleng
dc.subjectpre - school educatoreng
dc.subjectpre - school educationeng
dc.subjectparentseng
dc.titleAdaptační fáze dítěte s autismem v prostředí speciální mateřské školycze
dc.title.alternativeAdapting process of a child suffering autism in kindergarten for children with special needs.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag53292
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor´s thesis called Stages of Adaptation of a Child with Autism in the Environment of the Special Nursery School is devided into seven chapters in the theoretical part. The first chapter defines the basic features of disorders of the autistic spectrum and their classification. The second chapter deals with the domains that are limited for the individual. In the third chapter the non - specific variable features are discussed. In the fourth chapter the topic of diagnostics is mentioned. The fifth chapter deals with the etiology of the disorders of the autistic spectrum. In the sixth chapter the matter of adaptation is presented. The theoretical part concludes with the topic of education of children with autism spectrum disorders. The practical part shows the results of my research work. The aim was to find out how the process of adaptation proceeds, which factors can influence it and which factors signal a well - going adaptation. For the practical part qualitative research was chosen. Semi - structured interviews and the observation method were used as the means of the data collecting. The research shows the importance of cooperation and communication between the involved participants (pedagogues, parents, and children) and of preparation of the child before his / her pre - school system entering. There are very different reactions of the two boys on the environment. We can see initial signs of social interaction by the boy A. In the future, it would be necessary to implement some strategies that can help the boys with the orientation in time, space and planned activities. And last but not least, it is necessary to figure out the communication matter between the key participants.eng
dc.date.accepted2019-05-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMalinovská, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam