Optimalizace spádových regionů základních škol v ORP Znojmo
Abstrakt
Znojemsko, v podobě správního obvodu obce s rozšířenou působností Znojmo, je územím pohraničním a vnitřně heterogenním. Západní část obvodu je výraznou periferií s malými depopulačními vesnicemi. Okolí Znojma a severní a východní část obvodu je poněkud exponovanějším prostorem, s velkými venkovskými sídly. Toto geografické uspořádání má dopad na rozmístění, spádovost a dosažitelnost základních škol. Nachází se zde 27 plně organizovaných městských a venkovských základních škol a 16 ne-plně organizovaných venkovských základních škol, většinou malotřídních. Především v západní části se nacházejí venkovské základní školy, s nedostatečným počtem žáků, u kterých již nyní nejsou splněny normativy počtu žáků, připadajících na jednu třídu. V bakalářské práci jsou navržena optimalizační opatření pro záchranu základních škol s nedostatečným počtem žáků. Žádná základní škola by neměla být zrušena, u dvou základních škol navrhujeme transformaci z plně organizované na ne-plně organizovanou a u dalších základních škol upravujeme spádové území.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Historie waldorfské školy ve světě a ČR, porovnání waldorfské pedagogiky s ostatními klasickými reformními směry
Nolčová, Karolína (Jihočeská univerzita, 2013)Práce se zabývá historií waldorfských škol a porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasickými reformními školami. Na začátku práce je vymezen pojem alternativní škola a typologie alternativních škol. Dále je práce ... -
Historie Gymnázia Otokara Březiny v Telči v letech 1852 - 1952
Opatrná, Kateřina (Jihočeská univerzita, 2019)Bakalářská práce se zabývá vývojem Gymnázia Otokara Březiny v Telči v letech 1852 - 1952. Těchto sto let je rozděleno na určité časové úseky podle našich dějin. V každém časovém úseku je uvedena charakteristika dané doby ... -
Dějiny vzdělávání v Kynšperku nad Ohří v letech 1945 - 1989
Lhotka, Karel (Jihočeská univerzita, 2020)Diplomová práce se zabývá dějinami vzdělávání v Kynšperku nad Ohří v letech 1945-1989. První kapitola popisuje české vzdělávání po roce 1945. Druhá kapitola popisuje město Kynšperk nad Ohří v historickém kontextu. Třetí ...