dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Hokrová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:57:06Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:57:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40354 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá vnímáním fantazie a reality v pohádkách a fantastických příbězích u dítěte v předškolním věku. Obecně se práce zaměřuje na rozdíly, které dítě v těchto oblastech vnímá. Cílem práce je porovnat, jak předškolní dítě vnímá realitu
a fantazii v klasických kouzelných pohádkách a v součastných sci-fi příbězích pro děti. Mým zájmem bylo zjistit, zda děti vnímají sci-fi příběhy obdobně jako kouzelné pohádky, či zda si je více propojují s realitou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vývoj psychických funkcí u dítěte v předškolním věku s důrazem na představivost, fantazii a vnímání reality. V praktické části jsem dětem předložila dvě ukázky, jednu z klasické kouzelné pohádky Princ Bajaja, druhou ze sci-fi příběhu Spiderman, a porovnala, nakolik děti rozlišují realitu a fikci v obou útvarech. | cze |
dc.format | 58 s. (91 884 znaků) | |
dc.format | 58 s. (91 884 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Předškolní věk | cze |
dc.subject | vnímání reality a fantazie | cze |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cze |
dc.subject | preschool-age | eng |
dc.subject | perception of reality and fantasy | eng |
dc.subject | qualitative research | eng |
dc.title | Vnímání reality a fantazie v pohádkovém světě předškolním dítětem | cze |
dc.title.alternative | The perception of reality and fantasy in the fairytale world of the preschool child | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54247 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis focuses on the perception of reality and fantasy in fairy tales and fantastic stories of pre-school child. Generally, the thesis focuses on the differences that a child perceives in these areas. The aim of this bachelor thesis is to compare how a pre-school child perceives reality and fantasy in classical magic fairy tales and in contemporary sci-fi stories for children. My interest was to find out whether children perceive science fiction stories in a similar way as magic fairy tales or if they connect them with reality. This bachelor thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the development of mental functions in case of pre- school child with an emphasis on imagination, fantasy and perception of reality. In the practical part, I presented two illustrations to the children. The first one form the classical magic fairy tale of Princ Bajaja and the second one from the sci-fi story called Spiderman, and then I compared them to see how much children differentiate between reality and fiction in both cases. | eng |
dc.date.accepted | 2019-04-15 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nota, Josef | |