• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Využití diagnostického materiálu v oblasti čtenářské pregramotnosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.417Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.085Mb)
    Posudek oponenta práce (1013.Kb)
    Průběh obhajoby práce (110.4Kb)
    Datum
    2019
    Autor
    Šimečková, Jana
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití pracovních listů jako diagnostického materiálu v rámci čtenářské pregramotnosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je zjistit úspěšnost a vhodnost těchto pracovních listů u skupiny dětí s diagnostikovanou vývojovou dysfázií a skupiny dětí s diagnostikovanou vývojovou dysfázií a přidruženým ADHD. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky týkající se pojmem čtenářská pregramotnost a jejího ukotvení v rámcovém vzdělávacím programu. Dále se zabývá úlohami a možnostmi rozvíjení kognitivních procesů a percepčně motorických a v rámci čtenářské pregramostnosti v předškolním vzdělávání. Pozornost teoretické části je také zaměřena na osobnost dítěte předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami, je zde uvedena problematika dětí s poruchami pozornosti ADHD a dětí s narušenou komunikační schopností. V závěru teoretické části jsou uvedeny základní pojmy pedagogické diagnostiky, její pojetí v rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní věk a některé možné metody tohoto diagnostikování v mateřských školách. V praktické části je stanovena výzkumná otázka vztahující se k tématu a je provedeno kvalitativní šetření deseti dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. V rámci tohoto šetření je vypracován diagnostický materiál (pracovní listy). U těchto diagnostických pracovních listů je následně vyhodnocena úspěšnost a jsou sledována případná úskalí při práci s nimi. V závěru jsou zodpovězeny výzkumné otázky a je provedeno celkové shrnutí tohoto výzkumného šetření.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40363
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV