Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku v běžné a logopedické třídě
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá grafomotorikou dětí předškolního věku a jejím rozvojem. Cílem práce je prostřednictvím vytvořeného programu rozvíjet grafomotorické dovednosti u dětí v běžné a logopedické třídě mateřské školy a následně porovnat úroveň a rozvoj grafomotoriky obou skupin. V teoretické části práce jsou objasněna východiska vztahující se k problematice předškolního věku, grafomotoriky a narušené komunikační schopnosti. Tyto teoretické poznatky jsou dále uplatněny v části praktické. Praktická část obsahuje výsledky zúčastněného pozorování a analýzy grafomotorických dovedností na základě pracovních listů vypracovaných výzkumným vzorkem, který tvoří osm dětí bez narušené komunikační schopnosti a osm dětí s narušenou komunikační schopností. Na základě zjištěných skutečností byl vytvořen závěr pro další praxi.