dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Hlavničková, Martina | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:57:14Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:57:14Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40364 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá grafomotorikou dětí předškolního věku a jejím rozvojem. Cílem práce je prostřednictvím vytvořeného programu rozvíjet grafomotorické dovednosti u dětí v běžné a logopedické třídě mateřské školy a následně porovnat úroveň a rozvoj grafomotoriky obou skupin. V teoretické části práce jsou objasněna východiska vztahující se k problematice předškolního věku, grafomotoriky a narušené komunikační schopnosti. Tyto teoretické poznatky jsou dále uplatněny v části praktické. Praktická část obsahuje výsledky zúčastněného pozorování a analýzy grafomotorických dovedností na základě pracovních listů vypracovaných výzkumným vzorkem, který tvoří osm dětí bez narušené komunikační schopnosti a osm dětí s narušenou komunikační schopností. Na základě zjištěných skutečností byl vytvořen závěr pro další praxi. | cze |
dc.format | 105 s. | |
dc.format | 105 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | grafomotorika | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cze |
dc.subject | graphomotor skills | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | pre-school age | eng |
dc.subject | communication disorder | eng |
dc.title | Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku v běžné a logopedické třídě | cze |
dc.title.alternative | The development of graphomotoric skills of pre-school children in ordinary and logopaedic class | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54284 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor´s thesis deals with graphomotor skills of pre-school age children and their development. The aim of the thesis is through a created program to develop graphomotor skills of pre-school age children in ordinary and logopaedic classes of kindergarten and subsequently to compare the level and the development of graphomotor skills in both groups. The theoretical part sets the bases that apply to the issue of the pre-school age, graphomotor skills and communication disorder. These theoretical findings are further applied in the practical part. The practical part contains results of the observation and the analysis of graphomotor skills of the research sample that consists of eight children without communication disorder and eight children with the lack of communication ability. On the basis of the discovered facts there was made a conclusion for further practice. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Váchová, Alena | |