Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRolínek, Ladislav
dc.contributor.authorŠandor, Pavel
dc.date.accessioned2021-11-22T11:55:56Z
dc.date.available2021-11-22T11:55:56Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4036
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo, na základě odborné literatury, vlastních poznatků a získaných informací o trhu, vypracovat analýzu vnějšího prostředí firmy vybraného podniku. K výsledkům jsem došel pomocí STEP analýzy, Porterova modelu, analýzy konkurence a SWOT analýzy. Pomocí STEP analýzy jsem se snažil vymezit faktory, které mohou podnik ovlivňovat, i když se nachází vně podniku. Na základě Porterova modelu jsem zanalyzoval pět konkurenčních sil, které mají na náš podnik vliv, a to noví konkurenti, dodavatelé, odběratelé, substituty a konkurenční ring. Analýzou konkurence jsem posoudil, které firmy, zabývající se kovovýrobou a zámečnictvím, jsou přímými konkurenty firmy a mohou představovat jejich potencionální hrozbu. Metodou SWOT analýzy jsem posuzoval vnitřní silné a slabé stránky podniku a vnější příležitosti a ohrožení. Základem bylo nalezení vhodných faktorů a poté stanovení jejich důležitosti pomocí metody párového srovnávání. Na závěr jsem provedl zhodnocení dat, na jejichž základě jsem vypracoval doporučení pro budoucí vývoj podniku a navrhl jsem vhodné strategie. Těmito strategiemi byly strategie rozvoje trhu, strategie proniknutí na trh, strategie vytváření konkurenční výhody cestou nízkých nákladů a strategie soustředné diverzifikace.cze
dc.format67 s., 11 s. obr. příloh
dc.format67 s., 11 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstrategické řízenícze
dc.subjectstrategiecze
dc.subjectanalýza konkurencecze
dc.subjectSWOT analýzacze
dc.subjectSTEP analýzacze
dc.subjectmanagement strategyeng
dc.subjectstrategyeng
dc.subjectcompetition analysiseng
dc.subjectSWOT analysiseng
dc.subjectSTEP analysiseng
dc.titleAnalýza vnějšího prostředí vybraného podnikucze
dc.title.alternativeAnalysis of External Enviroment of Chosen Companyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9009
dc.description.abstract-translatedThe aim of this diploma thesis is to elaborate an analysis of the external environment of a chosen company on bases of a special literature, own pieces of knowledge and gained information about the market. I have reached the results by the help of the Step analysis, the Porter’s model, the Competition analysis and the SWOT analysis. By the help of the Step analysis I tried to define factors that could influence the company even though they are outside the enterprise. On bases of the Porter’s model I have analyzed five competitive forces that influence our company namely new competitors, suppliers, customers, substitutes and a competition ring. By the help of the Competition analysis I have reviewed which companies concerned with the metal production and locksmithery are direct competitors of the company. Through the SWOT analysis method I tried to define inner strong and weak points and external opportunities and jeopardy. I have found convenient factors afterwards I have determined their importance by the help of the method of the Geminate comparison. In conclusion I have evaluated data. On their bases I have drawn up recommendations for the future development and I have suggested convenient strategies. Those strategies were strategy of the Market Development, Market Penetration, Concentric Diversification and strategy of Creation of the competitive advantage.eng
dc.date.accepted2008-06-18
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineStrukturální politika EU a rozvoj venkovacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam