Pomůcky pro logopedickou prevenci v předškolním vzdělávání
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v běžných a logopedických
třídách mateřských škol. Dále se zabývá využitím logopedických pomůcek v předškolním
vzdělávání a jejich financováním.
V teoretické části je stručně charakterizován předškolní věk. Dále jsou zde popsány
nejčastější logopedické vady. Je zde charakterizována běžná a logopedická třída mateřské
školy. Značná část teoretické části je věnována logopedické prevenci v mateřské škole.
V neposlední řadě jsou zde popsány logopedické pomůcky a možnosti jejich financování.
Praktická část bakalářské práce je realizována kvantitativní metodou. K tomuto
účelu byly vytvořeny dva dotazníky. Jeden pro učitelky běžných a logopedických tříd
v mateřských školách a druhý byl postoupen ředitelkám, vedoucím učitelkám nebo
koordinátorkám pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem
výzkumu bylo zjistit, zda v logopedických třídách probíhá logopedická prevence na lepší
úrovni, než v běžných třídách. Druhým cílem bylo zjistit, zda financování logopedických
pomůcek je dostačující.