dc.contributor.advisor | Malinovská, Olga | |
dc.contributor.author | Laláková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:57:30Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:57:30Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40383 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v běžných a logopedických
třídách mateřských škol. Dále se zabývá využitím logopedických pomůcek v předškolním
vzdělávání a jejich financováním.
V teoretické části je stručně charakterizován předškolní věk. Dále jsou zde popsány
nejčastější logopedické vady. Je zde charakterizována běžná a logopedická třída mateřské
školy. Značná část teoretické části je věnována logopedické prevenci v mateřské škole.
V neposlední řadě jsou zde popsány logopedické pomůcky a možnosti jejich financování.
Praktická část bakalářské práce je realizována kvantitativní metodou. K tomuto
účelu byly vytvořeny dva dotazníky. Jeden pro učitelky běžných a logopedických tříd
v mateřských školách a druhý byl postoupen ředitelkám, vedoucím učitelkám nebo
koordinátorkám pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem
výzkumu bylo zjistit, zda v logopedických třídách probíhá logopedická prevence na lepší
úrovni, než v běžných třídách. Druhým cílem bylo zjistit, zda financování logopedických
pomůcek je dostačující. | cze |
dc.format | 84 s. | |
dc.format | 84 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | logopedická prevence | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | logopedická třída | cze |
dc.subject | běžná
třída | cze |
dc.subject | logopedické pomůcky | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | logopedické vady | cze |
dc.subject | logopaedic prevention | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | logopaedic grade | eng |
dc.subject | regular grade | eng |
dc.subject | logopaedic aids | eng |
dc.subject | pre-school education | eng |
dc.subject | logopaedic disorders | eng |
dc.title | Pomůcky pro logopedickou prevenci v předškolním vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | Aids for speech prevention in pre-school education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54344 | |
dc.description.abstract-translated | The Bachelor thesis examines logopaedic prevention in regular and logopaedic
kindergarten grades. In addition, the present thesis is engaged in the use of logopaedic aids
in pre-school education and discusses the funding of these aids.
The theoretical part provides a brief description of the pre-school age. This part also
depicts the most common logopaedic disorders and characterizes regular and logopaedic
kindergarten grades. A considerable portion of the theoretical part is concerned with
logopaedic prevention in the kindergarten. Last but not least, logopaedic aids and options
of funding of these aids are investigated.
The practical part of the Bachelor thesis is based on the quantitative method. Two
questionnaires were developed for this purpose. One questionnaire was intended for
teachers in regular and logopaedic kindergarten schools and the other was submitted to
headmistresses, head teachers or coordinators for educating children with special
educational needs. The objective of the research was to determine whether the level of
logopaedic prevention in logopaedic kindergarten grades is higher than that in regular
kindergarten grades. The other objective was to discover whether the funding of
logopaedic aids is sufficient. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bílková, Zuzana | |