Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBajgarová, Zdeňka
dc.contributor.authorKarasová, Adéla
dc.date.accessioned2023-03-07T09:57:48Z
dc.date.available2023-03-07T09:57:48Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40403
dc.description.abstractTato práce se zabýva rodinnými rituály v rodinách předškoláků. Teoretická část práce shrnuje dosavadní nálezy týkající se souvislosti mezi rodinnými rituály a dalšími proměnnými rodičovství a vývojem dítěte v předškolním věku. Praktická část je tvořena vícečetnou případovou studií. Jejím cílem bylo získat pohled matek a predškolních dětí na rituál a zároveň zaznamenat, jak je rituál utvářen a jak jsou do tohoto procesu zapojeny děti samotné. Data byla sbírána formou polostrukturovaných rozhovorů s matkami a jejich předškolními dětmi. Výsledky byly popsány jak v jednotlivých kazuistikách, tak v mezikazuistickém srovnání. Ukázalo se, že významným faktorem v utváření rituálu je vytíženost matky, která zároveň souvisí jak se samotným výskytem rituálu, tak s jeho průběhem a vztahem k němu. Z výsledků je také zřejmé, že pro děti je velmi významná přítomnost členů rodiny u rituálu, která hraje mnohdy významnější roli než pravidelné opakování. Zaznamenány byly i shody v pohledu na rituál matek a dětí v jednotlivých rodinách.cze
dc.format70
dc.format70
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRodinne ritualycze
dc.subjectpredskolni vekcze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectmaterstvi.cze
dc.subjectFamily ritualseng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectmotherhood.eng
dc.titleRodinné rituály u předškolákůcze
dc.title.alternativeFamily rituals in preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54768
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with family rituals in preschoolers. The theoretical part of the thesis summarizes the existing findings concerning the relationship among family rituals and other variables of parenthood and the development of a pre-school child. The practical part consists of a multiple case study. Its aim was to get the view of mothers and preschool children on the ritual and to record how the ritual is shaped and how the children themselves are involved in the process. The data were collected in the form of semi-structured interviews with mothers and their pre- school children. The results were described in both case reports and in the inter-case comparison. It was shown that a significant factor in the formation of rituals is the workload of the mother, which at the same time is related both to the occurrence of the ritual and to its course and relation to it. It is also clear from the results that the presence of family members is very important for children. It often plays a more important role than regular repetition. There was also found a consensus on the ritual of mothers and children in individual families.eng
dc.date.accepted2019-05-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlachá, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam