Možnosti užití diagnostického nástroje MABC2 u skupiny osob s poruchou autistického spektra v předškolním věku.
Abstrakt
Bakalářská práce se věnuje diagnostice dětí s poruchou autistického spektra pomocí testové metody MABC-2 a případným modifikacím testu přizpůsobeným cílové skupině. Hlavním cílem práce je určit, zda je možné děti předškolního věku s poruchami autistického spektra diagnostikovat pomocí této metody. Teoretická část práce se ve své první části zaměřuje na charakteristiku poruch autistického spektra (dále jen PAS), seznamuje se symptomy náležícími jednotlivým diagnózám a přibližuje povědomí o nezbytnosti strukturovaného učení během dosahování cílů s jedinci s PAS. Ve druhé části se teoretická část věnuje problematice motoriky se zaměřením na vývoj dítěte v předškolním věku. Metodologická část práce vymezuje výzkumný problém, výzkumný cíl a na něj navazující výzkumné otázky, ale také uvádí postup a metody, které byly užívány při zodpovídání výzkumných otázek, zejména pak samostatně nástroj MABC-2. Následující praktická část představuje jednotlivé případové studie a shrnutí výzkumného šetření, ve kterém jsou zodpovězeny výzkumné otázky i výzkumný cíl.