Psychologické aspekty Instagramu
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá aktuálním tématem psychologických dopadů sociálních sítí, a to konkrétně vlivu Instagramu na vnímání Self. Práce využívá
design teoretické studie věnující se rozboru aktuálních zahraničních studií, které se primárně věnují významu využívání Instagramu na reflexi vlastního tělesného sebeobrazu a míře jeho vlivu na změny ve spokojenosti s vlastním tělem. Dalším významným teoretickým okruhem byly výzkumy zaměřené na narcismus, jakožto osobnostní rys často označovaný jako jeden ze stěžejních motivů pro zvýšenou aktivitu na sociálních sítích. Poslední tématický okruh se zabývá výsledky výzkumu sebeprezentace na Instagramu, a to konkrétně jak strategiemi vlastní prezentace, tak sociální percepcí druhých osob. Cílem bakalářské práce je představení základních východisek psychologického pohledu na vliv sociálních sítí (konkrétně Instagramu jako prostředku sebeprezentace) na jedince, dílčím cílem bylo popsat metodiku výzkumů sociálních sítí. Rozbor ukazuje na metodologickou různorodost užívaných přístupů a nejednoznačnost výsledků, přesto však existuje doklad o vlivu médií a sociálních sítí na vnímání našeho tělesného ideálu a existuje doklad o vlivu narcismu na sdílení a přidávání sebeprezentujících fotografií na Instagram.