dc.contributor.advisor | Waldaufová, Petra | |
dc.contributor.author | Šuldová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:00:24Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:00:24Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40539 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je vymezit pojem "hra", objasnit funkci a roli hry v předškolním období a propojit ji s potřebami předškolního dítěte. Teoretická část práce přibližuje dělení her z hlediska vývoje dítěte, sociálního rozvoje z hlediska motivace a také výchovného využití. Práce propojuje hru s rozvojem prosociálního chování a jednání a přibližuje nám proces socializace v předškolním věku. Dále v teoretické části nalezneme propojení prosociálního chování s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, a to především s pěti vzdělávacími oblastmi. V praktické části je vytvořen a v praxi ověřen metodický materiál vytvořený pro rozvoj prosociálního chování dětí a možnosti využití her s prosociálními cíli. Hry jsou rozděleny dle výchovného využití podle Suchánkové (2014). V metodickém zásobníku nalezneme hry zaměřené na pohybový, hudební, slovní, konstruktivní a prioritně na sociální rozvoj. Všechny tyto hry jsou uzpůsobené ke kvalitnímu rozvoji prosociálního jednání a zaměřují se na spolupráci, sounáležitost, komunikaci, respekt k druhému, k přijmutí, a také ke správnému použití slov "děkuji" a "prosím". Zásobník obsahuje i hry, které jsou neprosociální. Tyto hry jsou vždy drobnou úpravou předělané na hry prosociální. Všechny hry, které jsou obsažené v zásobníku, jsou ověřené v praxi a je k nim vždy uveden záznam z pozorování a rozhovorů s dětmi. Pod každou hrou je uvedeno zhodnocení hry, ve kterém lze najít doporučení, záznam pocitů dětí, vhodný počet hráčů a možná rizika a doporučení možností motivace. | cze |
dc.format | 101 s. (131 631 znaků) | |
dc.format | 101 s. (131 631 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Hra | cze |
dc.subject | prosociální chování | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | RVP PV | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | Game | eng |
dc.subject | prosocial behaviour | eng |
dc.subject | General Educational Programme of Preschool Education | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | preschool child | eng |
dc.title | Hra jako prostředek pro rozvoj prosociálního chování | cze |
dc.title.alternative | Playing as a Means of Development of Prosocial Behaviour | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57516 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the thesis is to define the term "game", clarify its part and function in preschool period and connect it to the needs of a preschool child. Theoretical part of the thesis divides games from the point of view of the development of a child, social development, motivation and pedagogical use. The thesis connects games with the development of prosocial behaviour and manners and introduces the process of socialization at preschool age. Next there is connection of prosocial behaviour to the General Educational Programme of Preschool Education, mainly to five branches of education.
In practical part there is methodical material, which has been tested in practice and which has been made to develop prosocial behaviour of children, and there are possibilities of using the games with prosocial aims. The games are divided according to their educational use based on Suchánková (2014). In methodical file we can find games focused on motoric, musical, verbal, constructive and primarily on social development. All these games are adjusted to quality development of prosocial behaviour and focused on cooperation, togetherness, communication, respect to each other, acceptance, and also on the appropriate use of the words "thank you" and "please". The file contains also non-prosocial games. These games have always been remade and adapted to prosocial games. All games included in the file have been tested in practice, reports of the observation as well as interview with children are enclosed. Under each game there is its evaluation including recommendation, report of children´s feelings, suitable number of players, possible risks and recommended ways of motivation. | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Janoušková, Monika | |