dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Mištová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:01:13Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:01:13Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40553 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá didaktickým pojetím přírodních společenstev v málotřídních školách. V úvodní části práce jsou shrnuta základní fakta o málotřídních školách, o přírodním společenstvu les, pole, louka a voda a jejich základní charakteristika. V této části je také nastíněn pohled na výuku prvouky a přírodovědy dle různých autorů. Výsledkem této práce jsou navržené modelové přípravy, beseda s myslivci a návrh výuky v přírodě, vycházka. Aktivity byly odučeny na dvou málotřídních školách s odlišným počtem tříd. Úspěšnost navržených příprav byla posouzena testem, který byl žákům předložen 2x. Poprvé při zahájení výuky a podruhé po skončení výukových bloků. V závěru práce jsou shrnuty podmínky, průběh a úroveň získaných znalostí ve dvoutřídní a ménětřídní škole. Nakonec jsou navržené přípravy zhodnoceny. | cze |
dc.format | 64 s. (16 735 znaků). | |
dc.format | 64 s. (16 735 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Málotřídní škola | cze |
dc.subject | přírodní společenstva | cze |
dc.subject | návrh výuky | cze |
dc.subject | vycházka. | cze |
dc.subject | Multi-graded school | eng |
dc.subject | natural communities | eng |
dc.subject | teaching design | eng |
dc.subject | walk in the countryside. | eng |
dc.title | Didaktické zpracování tématického celku Přírodní společenstva na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The Didactic Processing of the Thematic Unit of Natural Communities at Lower Primary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40775 | |
dc.description.abstract-translated | This master thesis is aimed at the didactic concept of natural communities at village schools with age-mixed-pupil classes. The introductory part summarizes basic facts of the classes, the natural communities such as the forest, meadow, water and its basic characteristics. This part also outlines views of teaching natural science to young pupils by different authors. The second part consists of suggested teaching methods, discussion with hunters and teaching with walks in the countryside. The suggested teaching methods have been thaught at two different age-mixed-pupil classes. Success of the teaching methods has been scrutinized through a test the pupils have worked with two times, before and after the teaching. The final part of the thesis sums up the conditions, process, acquired knowledge and the evaluation of the methods. | eng |
dc.date.accepted | 2019-01-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vácha, Zbyněk | |