Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠmíd, Marek
dc.contributor.authorBeneš, Martin
dc.date.accessioned2023-03-07T10:01:27Z
dc.date.available2023-03-07T10:01:27Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40584
dc.description.abstractObsahem diplomové práce je analýza českých a německých učebnic dějepisu, které jsou určené pro 2. stupeň základní školy a nižší stupeň gymnázií. Důraz je kladen na interpretaci vybraných klíčových událostí v průběhu druhé světové války v uvedených českých a německých učebnicích. Autor věnuje pozornost teoretické, praktické a obrazové stránce tohoto didaktického média. Práce shrnuje teoretické poznatky o učebnicích dějepisu jako základním edukačním médiu. Charakterizuje výuku druhé světové války v České republice a Spolkové republice Německo, konkrétně ve Spolkové zemi Berlín (Brandenburg), včetně učebních plánů dějepisu v rámci RVP pro 2. stupeň ZŠ a nižší stupeň gymnázií a německého rámcového vzdělávacího programu. Zmiňuje také didaktické pojetí a obsah dějepisné výuky v obou zemích. Hlavní cíl práce je výzkum českých a německých učebnic pro základní školy a nižšího stupně gymnázií, které se věnují tématu Druhé světové války. Autor popisuje rozdíly a shody ve zpracování a celkové vybavenosti českých a německých učebnic jak po stránce obsahové, tak ve vybavenosti ikonickými texty.cze
dc.format127 s. (246 946 znaků)
dc.format127 s. (246 946 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectUčebnice dějepisu; druhá světová válka; vybavenost učebnic; verbální text; ikonický text.cze
dc.subjectHistory Textbooks; Second World War; Textbook Equipment; Verbal Text; Iconic Text.eng
dc.titleDruhá světová válka v současných českých a německých učebnicích na druhém stupni základních škol a nižších stupních gymnáziícze
dc.title.alternativeSecond world war in current czech and german learning books at second stage of primary schools and lower stages of grammar schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag49175
dc.description.abstract-translatedThis thesis contains an analysis of Czech and German history textbooks that are meant for higher primary education and lower secondary education. Emphasis is being put on the interpretation of chosen key events during the Second World War within the given Czech and German textbooks. The author focuses on the theoretical, practical, and image side of this didactic medium. The thesis summarises theoretical knowledge about history textbooks as a basic educational medium. It characterises the ways of teaching about the Second World War in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany, specifically in Brandenburg, including History curriculum within the Framework Educational Programme for higher primary education and lower secondary education, and the German Framework Educational Programme. It also mentions the didactic conception and content of history education in both countries. The main objective of the thesis is the research of Czech and German textbooks for primary education and lower secondary education dedicated to the topic of Second World War. The author describes differences and conformities in the conception and general equipment of Czech and German textbooks on both, the content and iconic texts´ side.eng
dc.date.accepted2019-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePavličíková, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam