dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Semmelbauerová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:01:32Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:01:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40594 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá zápisem dětí do 1. tříd, problematikou školní zralosti, vstupem dítěte do školy a utvářením počáteční gramotnosti v 1. ročníku ZŠ.
Teoretická část se zaměřuje na vývoj dítěte v předškolním a mladším školním věku, školní zralost, vstup do školy a na prvopočáteční čtení a psaní.
Práce má výzkumný charakter. Zabývá se přípravou dětí v mateřských školách na vstup do základních škol, uvádí průběh zápisů konaných na třech základních školách a analyzuje jejich výsledky z roku 2018. Zkoumá kresby lidské postavy v souvislosti se zjišťováním školní zralosti dětí a zaměřuje se na vytváření hygienických návyků v 1. ročnících základních škol.
Výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickou částí a doloženy rozsáhlým přílohovým materiálem. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu s nastíněním současné problematiky školní zralosti. | cze |
dc.format | 90 s. | |
dc.format | 90 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | školní nezralost | cze |
dc.subject | školní připravenost | cze |
dc.subject | odklad školní docházky | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | zahájení školní docházky | cze |
dc.subject | kresba | cze |
dc.subject | school maturity | eng |
dc.subject | school immaturity | eng |
dc.subject | school readiness | eng |
dc.subject | postponement of school attendance | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | young school age | eng |
dc.subject | the beginning of school attendance | eng |
dc.subject | drawings | eng |
dc.title | Školní zralost a vstup dítěte do školy | cze |
dc.title.alternative | School Maturity and Beginning of School Attendance | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49248 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with an admission procedure to the first form of primary education, school readiness, beginning of the school attendance and a formation of initial literacy in the first form of primary school.
The theoretical part focuses on the ontogeny of a child in the pre-school and young school age, school readiness, the beginning of school attendance and the initial reading and writing skills.
The research focuses on the preparation of children in kindergartens for school. It also describes three processes of admission procedure to the first form of primary school at three different schools. The author also analyses results of these admission procedures in 2018. She also analyses the human body drawings in connection with the school readiness. Last but not least she analyses the formation of hygiene habits of pupils in the first forms.
The findings of this research are compared with the information in the theoretical part. There are also many appendices that document the research. At the end of the thesis there is the interpretation of the research and a description of contemporary school readiness issues. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nohavová, Gabriela | |