dc.contributor.advisor | Krninský, Luboš | |
dc.contributor.author | Malá, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:01:44Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:01:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40616 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje tématu inkluze a vnímání inkluzivního vzdělávání učiteli na základních školách. Za cíl si klade prozkoumat názory, postoje učitelů, jejich zkušenosti a prožívání ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání, které je v České republice realizováno od 1. září 2016. V teoretické části je popsána historie a současné pojetí inkluzivního vzdělávání na základě školských dokumentů, doposud zpracovaných odborných studií a další odborné literatury. Teoretická část také představí žáky se speciálně vzdělávacími potřebami. Kapitola je věnována i asistentům na školách. Praktická část představí popis a vyhodnocení výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí kvalitativního přístupu za využití metody rozhovoru s učiteli z 1. a 2. stupně základních škol. Následně je využito obsahové analýzy dat a rozhovory jsou transkribovány a analyzovány, aby mohlo dojít k jejich vyhodnocení a celkovému zpracování. Výsledky budou mezi stupni porovnány. V diskuzi se objeví porovnání mnou získaných poznatků a poznatků českých odborníků a také vliv studia speciální pedagogiky na práci učitelů s žáky s SVP. Na závěr je připojen rozhovor s vyučující na speciální škole, jakožto zástupcem odlišného pohledu na inkluzi. | cze |
dc.format | 80 s. 147 770 znaků | |
dc.format | 80 s. 147 770 znaků | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Inkluze | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cze |
dc.subject | podpůrná opatření | cze |
dc.subject | asistent | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | Inclusion | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | special educational needs | eng |
dc.subject | support measures | eng |
dc.subject | assistant | eng |
dc.subject | pupil | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.title | Vnímání inkluzivního vzdělávání učiteli základní školy | cze |
dc.title.alternative | Primary or lower secondary school teachers' perception of inclusive education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52636 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the topic of inclusion and perception of inclusive education by teachers at primary schools. The aim is to explore opinions, attitudes of teachers, their experience and experience in relation to inclusive education, which has been implemented in the Czech Republic since 1st September 2016. The theoretical part describes the history and current concept of inclusive education on the basis of school documents, so far elaborated expert studies and other specialised literature. The theoretical part also introduces pupils with special educational needs. There is also a chapter devoted to school assistants. The practical part introduces the description and evaluation of the research. The research is carried out by means of a qualitative survey approach, namely using the method of semi-structured interviews with teachers from the 1st and 2nd grade of primary schools. Subsequently, the content analysis of the data is used and the interviews are transcribed and analysed so that they can be evaluated and the results processed. Results are compared in steps. n the discussion there will be a comparison of my acquired knowledge and knowledge of Czech experts and also the influence of teachers having a special pedagogy degree working with pupils who have special educational needs. Finally, there is an interview with a teacher who works in a special school as a representative of a different view of inclusive education. | eng |
dc.date.accepted | 2019-09-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJn-Přn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Žlábková, Iva | |