Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorTrnková, Denisa
dc.date.accessioned2023-03-07T10:01:48Z
dc.date.available2023-03-07T10:01:48Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40623
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou výuky mediální výchovy a učiteli, kteří ji vyučují. První část práce je věnována teoretickému vymezení průřezového tématu mediální výchova, jejímu historickému vývoji a postupnému etablování tohoto tématu do českých kurikulárních dokumentů a následného zavedení do škol ve formě průřezového tématu, který se týká nejen gymnázií. Pozornost je také věnována základním učebnicím, publikacím a internetovým odkazům a kurzům, které jsou pro učitele dostupné. Část pozornosti je věnována nejnovějším výzkumům, které se touto tématikou zabývaly. Výzkumná část práce přináší výsledky mého kvalitativního výzkumu, který poukazuje na vzorce přístupů, názorů a postojů učitelů mediální výchovy na vybraných gymnáziích v Jihočeském kraji. Práce se věnuje otázce, jací učitelé mediální výchovu učí, zda jsou na toto téma připraveni už z vysoké školy, či zda se museli dovzdělat sami a jaké jsou jejich nejčastější aprobace. Teprve nedávní absolventi vysokých škol už měli, na rozdíl od svých starších kolegů, možnost se v rámci svého vysokoškolského vzdělávání s mediální výchovou seznámit. Jejich starší kolegové to neměli tak snadné a museli se s tímto úkolem a tématem vypořádat už v průběhu svého pedagogického působení. Mezi mladými a služebně staršími učiteli panují nejrůznější názory na mediální výchovu. Není pravidlem, že každý mladý učitel je nadšený a pozitivně vnímá důležitost mediální výchovy.cze
dc.format84 s.
dc.format84 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmediální výchovacze
dc.subjectmediální gramotnostcze
dc.subjectdigitální gramotnostcze
dc.subjectmédiacze
dc.subjectprůřezové témacze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectaprobacecze
dc.subjectmedia educationeng
dc.subjectmedia literacyeng
dc.subjectdigital literacyeng
dc.subjectmediaeng
dc.subjectcross-curricular themeeng
dc.subjectteachereng
dc.subjectapprobationeng
dc.titleUčitelé a mediální výchovacze
dc.title.alternativeTeachers and media educationeng
dc.title.alternativeTeachers and media educationcze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag52689
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the issue of media education and teachers who teach the class. The first part of the thesis is devoted to a theoretical definition of the cross-curricular theme of media education, its historical development and the gradual establishment of the topic in Czech curriculum and the subsequent introduction into schools in the form of a cross-sectional topic that concerns grammar schools and not only them. Attention is paid to textbooks, publications and Internet links and courses available to teachers. Part of the attention is devoted to the latest research on this topic. The research part of the thesis presents the results of my qualitative research, which outlines patterns of approaches, opinions and attitudes of media education teachers at selected grammar schools in South Bohemia. The thesis deals with the question of who are the teachers, who teach media education, whether they are already prepared for this topic from the university, or whether they had to educate themselves and what are their most frequent approvals. Only recent university graduates, unlike their older colleagues, have had the opportunity to become acquainted with media education in their higher education. Their older colleagues did not have it so easy and had to deal with this task and topic during their teaching. There are different views on media education among young and senior teachers. As a rule, every young teacher is enthusiastic and positively perceives the importance of media education.eng
dc.date.accepted2019-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePavličíková, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam