dc.contributor.advisor | Šebeš, Marek | |
dc.contributor.author | Trnková, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:01:48Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:01:48Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40623 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky mediální výchovy a učiteli, kteří ji vyučují. První část práce je věnována teoretickému vymezení průřezového tématu mediální výchova, jejímu historickému vývoji a postupnému etablování tohoto tématu do českých kurikulárních dokumentů a následného zavedení do škol ve formě průřezového tématu, který se týká nejen gymnázií. Pozornost je také věnována základním učebnicím, publikacím a internetovým odkazům a kurzům, které jsou pro učitele dostupné. Část pozornosti je věnována nejnovějším výzkumům, které se touto tématikou zabývaly. Výzkumná část práce přináší výsledky mého kvalitativního výzkumu, který poukazuje na vzorce přístupů, názorů a postojů učitelů mediální výchovy na vybraných gymnáziích v Jihočeském kraji. Práce se věnuje otázce, jací učitelé mediální výchovu učí, zda jsou na toto téma připraveni už z vysoké školy, či zda se museli dovzdělat sami a jaké jsou jejich nejčastější aprobace. Teprve nedávní absolventi vysokých škol už měli, na rozdíl od svých starších kolegů, možnost se v rámci svého vysokoškolského vzdělávání s mediální výchovou seznámit. Jejich starší kolegové to neměli tak snadné a museli se s tímto úkolem a tématem vypořádat už v průběhu svého pedagogického působení. Mezi mladými a služebně staršími učiteli panují nejrůznější názory na mediální výchovu. Není pravidlem, že každý mladý učitel je nadšený a pozitivně vnímá důležitost mediální výchovy. | cze |
dc.format | 84 s. | |
dc.format | 84 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mediální výchova | cze |
dc.subject | mediální gramotnost | cze |
dc.subject | digitální gramotnost | cze |
dc.subject | média | cze |
dc.subject | průřezové téma | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | aprobace | cze |
dc.subject | media education | eng |
dc.subject | media literacy | eng |
dc.subject | digital literacy | eng |
dc.subject | media | eng |
dc.subject | cross-curricular theme | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | approbation | eng |
dc.title | Učitelé a mediální výchova | cze |
dc.title.alternative | Teachers and media education | eng |
dc.title.alternative | Teachers and media education | cze |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52689 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the issue of media education and teachers who teach the class. The first part of the thesis is devoted to a theoretical definition of the cross-curricular theme of media education, its historical development and the gradual establishment of the topic in Czech curriculum and the subsequent introduction into schools in the form of a cross-sectional topic that concerns grammar schools and not only them. Attention is paid to textbooks, publications and Internet links and courses available to teachers. Part of the attention is devoted to the latest research on this topic. The research part of the thesis presents the results of my qualitative research, which outlines patterns of approaches, opinions and attitudes of media education teachers at selected grammar schools in South Bohemia. The thesis deals with the question of who are the teachers, who teach media education, whether they are already prepared for this topic from the university, or whether they had to educate themselves and what are their most frequent approvals. Only recent university graduates, unlike their older colleagues, have had the opportunity to become acquainted with media education in their higher education. Their older colleagues did not have it so easy and had to deal with this task and topic during their teaching. There are different views on media education among young and senior teachers. As a rule, every young teacher is enthusiastic and positively perceives the importance of media education. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pavličíková, Helena | |