dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Ausobská, Martina | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:01:53Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:01:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40632 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá pravopisnou problematikou a využitím přehledových listů učiva českého jazyka pro 5. ročník ZŠ. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část práce obsahuje vymezení učiva v RVP ZV, vymezení pojmu pravopis, význam pravopisu, pravopisné funkce a principy, druhy pravopisných cvičení, jejich klasifikaci a opravy. Součástí teoretické části práce je i pojednání o nových změnách a přístupech v současném pravopisu. Výzkumná část práce obsahuje pilotní ověření přehledových listů učiva českého jazyka 5. ročníku ZŠ a výzkum, který si klade několik otázek. Cílem bylo zjistit postoj žáků k pravopisu, odhalit nejčastější pravopisné chyby u žáků a ověřit, zda nastalo zlepšení v oblasti pravopisu, pokud žák používá přehledové listy učiva českého jazyka pro 5. ročník ZŠ. Praktická část práce obsahuje vytvořené přehledové listy učiva 5. ročníku základní školy. | cze |
dc.format | 92 stran | |
dc.format | 92 stran | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pravopis | cze |
dc.subject | pravopisná cvičení | cze |
dc.subject | přehledové listy | cze |
dc.subject | orthography | eng |
dc.subject | types of spelling exercises | eng |
dc.subject | overview worksheets | eng |
dc.title | Práce s přehledovými listy učiva českého jazyka pro 5. ročník ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Task with the overview sheets of Czech language lessons for the 5th grade of elementary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52735 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with the orthography problems and the use of Czech language overview worksheets for the 5th grade of primary school. The thesis is divided into three parts. The theoretical part contains the definition of the subject matter in RVP ZV, the definition of orthography, its meaning, spelling functions and principles, types of spelling exercises, their classification and correction. A discussion of new changes and approaches in contemporary orthography is also in the theoretical part. The research part of the thesis contains a pilot verification of the Czech language overview worksheets and asks several questions. The aim was to find out the pupils' attitude to orthography, to reveal their most common spelling mistakes and to verify whether there was an improvement in the spelling while pupils were using the Czech language overview worksheets for the 5th grade of primary school. The practical part of the thesis contains created overview sheets for the 5th grade of elementary school. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nosková, Milena | |