dc.contributor.advisor | Nosková, Milena | |
dc.contributor.author | Peštová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:01:55Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:01:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40635 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá kulturou mluveného projevu u žáků na druhém stupni základní školy. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z oblasti rétoriky, fonetiky, syntaxe či stylistiky. Práce dále obsahuje i pojednání o rozdělení lexika. Poslední dvě kapitoly teoretické části se zabývají neverbální komunikací a některými specifiky mluveného projevu. Výzkumná část obsahuje rozbory mluvených projevů šesti žáků deváté třídy základní školy. Projevy, které byly připravené a nepřipravené, byly analyzovány z hlediska fonetického, morfologického, lexikálního a syntaktického. Hodnocena byla i neverbální komunikace žáků. | cze |
dc.format | 106 s. | |
dc.format | 106 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | kultura mluveného projevu | cze |
dc.subject | rétorika | cze |
dc.subject | fonetika | cze |
dc.subject | morfologie | cze |
dc.subject | lexikum | cze |
dc.subject | syntax | cze |
dc.subject | stylistika | cze |
dc.subject | neverbální komunikace | cze |
dc.subject | culture of spoken language | eng |
dc.subject | rhetoric | eng |
dc.subject | phonetics | eng |
dc.subject | morphology | eng |
dc.subject | vocabulary | eng |
dc.subject | syntax | eng |
dc.subject | stylistics | eng |
dc.subject | nonverbal communication | eng |
dc.title | Kultura mluveného projevu u žáků druhého stupně základních škol | cze |
dc.title.alternative | Culture of Spoken Language among Pupils at Second Stage of Elementary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52742 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with culture of spoken language among pupils at second stage of elementary school. The theoretical part is focused on rhetoric, phonetics, syntax or stylistics. The thesis also includes a part about division of vocabulary. The last two chapters of the theoretical part deals with nonverbal communication and it also includes some specific features of spoken language. The research part contains analyses of speeches that were done by six pupils of ninth grade of elementary school. Prepared an unprepared speeches were analysed from phonetic, morphological, lexical and syntactic point of view. Nonverbal communication was also evaluated. | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-AJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šimková, Ivana | |