dc.contributor.advisor | Roučová, Eva | |
dc.contributor.author | Schejbalová, Jaroslava | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:02:02Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:02:02Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40646 | |
dc.description.abstract | Výběr technických památek je koncipován tak, aby byl vhodný k zařazení do výuky na prvním stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na pojem projekt a projektové vyučování. Popisuje realizaci projektu, jeho přednosti a úskalí. Velká pozornost je věnována vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, technické výchově a technické gramotnosti žáků. V závěru teoretické části se diplomová práce zabývá termínem technická památka a následně charakteristikou šesti vybraných technických památek v Plzeňském kraji. Praktická část diplomové práce je zaměřena na terénní výzkum technických památek, naplánování exkurzí, možnost propojení exkurze s vybraným projektem pro žáky 1. stupně základních škol a vytvořením pracovních listů k exkurzi. | cze |
dc.format | 95 s. (107 521 znaků) | |
dc.format | 95 s. (107 521 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | projektová výuka | cze |
dc.subject | projekt | cze |
dc.subject | technická výchova | cze |
dc.subject | technická gramotnost | cze |
dc.subject | technická památka | cze |
dc.subject | exkurze | cze |
dc.subject | project-based learning | eng |
dc.subject | project | eng |
dc.subject | technology education | eng |
dc.subject | technological literacy | eng |
dc.subject | technological sight | eng |
dc.subject | field trip | eng |
dc.title | Technické památky na Plzeňsku a jejich uplatnění na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The Technical Monuments in Plzeň Region And How to Use Them in Primary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52797 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis is focused on technological sights located in the Pilsen region. The selection contains only those technological sights that are suitable for primary schools. The theoretical section introduces terms project and project-based learning. It describes the realization of a project, its advantages and difficulties. It explores extensively the educational theme A human and His World, technology education and technological literacy.
The end of the theoretical section deals with the term technological sight and also the characteristics of six selected technological sights in the Pilsen region. The practical section of the thesis involves a field research of technological sights, planning field trips, possibility to join a field trip to a selected project for primary school pupils and in the end also creating worksheets for field trips. | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Veselý, Bedřich | |