Analýza denní fyzické zátěže učitele TV na střední škole v rámci hodin TV a denního režimu školy
Abstrakt
Cílem a hlavním záměrem diplomové práce je analyzovat denní fyzickou zátěž učitele TV na vybrané střední škole v rámci hodin TV a denního režimu školy. V teoretické části práce jsou rozpracovány kapitoly týkající se charakteristik učitele, a poté jsou definovány pojmy vyučování a vyučovací styly. Další kapitoly se týkají stresu ve školním prostředí a na transportu kyslíku v těle člověka. Poslední část byla pojmenována výdej energie ve vztahu k metabolismu. Souborem výzkumné pilotní studie byl proband, kterým byla odborně erudovaná vyučující s aprobací na tělesnou výchovu a zeměpis. Měření probíhalo praktickou metodou s využitím sporttesteru a bylo doplněno hospitačními záznamy spolu s tabulkovými záznamníky faktorů. Analýza denního režimu zahrnovala 10 měřících dnů rozdělených do tří tematických celků (atletika, volejbal a moderní gymnastika). Probíhala od září do prosince roku 2018. Rozbor jednotek a dnů byla zaměřena na tepovou frekvenci a energetický výdej subjektu, včetně faktorů ovlivňujících tyto proměnné. Při metodě analýzy byly použity metody měření, přímého nezúčastněného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru.