Analýza čtenářské úrovně žáků 3. ročníku ZŠ se zaměřením na různé metody čtení
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá čtenářskou úrovní žáků 3. ročníků, kteří se v 1. ročníku učili číst různými metodami čtení. Práce je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou.
Teoretická část se zabývá charakteristikou žáka mladšího školního věku, rozvojem čtenářských dovedností, výukou počátečního čtení metodou analyticko-syntetickou, genetickou a metodou Sfumato. Dále vymezuje čtenářskou gramotnost, uvádí mezinárodní výzkumná šetření, druhy a kvality čtení, diagnostiku čtení, čtenářské nedostatky a jejich nápravu.
Výzkumná část se zaměřuje na diagnostiku čtenářských výkonů žáků 3. ročníků ZŠ. Výsledky čtení jsou vyhodnoceny podle kritérií vycházejících z teoretické části práce.