Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorŠitnerová, Simona
dc.date.accessioned2023-03-07T10:02:27Z
dc.date.available2023-03-07T10:02:27Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40683
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se zaměřuje na proces občanské a politické socializace dospívajících v kontextu reflexe aktuálních politických otázek v hodinách předmětu zajišťujícího občanský vzdělávací základ na středních odborných školách v České republice. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů souvisejících s vybraným tématem a následnou analýzu kurikulárních dokumentů českého středního odborného školství na státní úrovni z hlediska možností začleňování aktuálních politických témat do výuky. Po teoretickém ukotvení tématu následuje část praktická, kterou tvoří případová studie. Ta si klade za cíl s využitím metod smíšeného výzkumu popsat reflexi aktuálních politických témat v hodinách občanského vzdělávacího základu na vybrané střední odborné škole, a to například z hlediska metod výuky, frekvence a intenzity začleňování daných témat do hodin či vyjadřování osobního názoru na aktuální politická témata vyučujícími. Skrze realizaci a vyhodnocení dotazníkového šetření je nejprve zjišťováno vnímání výuky aktuálních politických témat žáky vybrané střední odborné školy. Následně je skrze realizaci polo-strukturovaných rozhovorů s vyučujícími a následný rozbor v souvislostech zjišťován také jejich postoj k výuce těchto témat. Závěrečná část práce pak zahrnuje shrnutí významných i zajímavých zjištění, která studie přinesla, zhodnocení dosažení vytyčených cílů výzkumu, doporučení pro pedagogickou praxi a také zamyšlení nad využitelností poznatků ve vlastní budoucí praxi.cze
dc.format157
dc.format157
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectaktuální politická tématacze
dc.subjectstřední odborné vzdělávánícze
dc.subjectstřední odborná školacze
dc.subjectobčanský vzdělávací základcze
dc.subjectobčanská a politická socializacecze
dc.subjectobčanská a politická participacecze
dc.subjectobčanská společnostcze
dc.subjectdemokratická výchova a vzdělávánícze
dc.subjectobčanská výchovacze
dc.subjectdiskuze ve výucecze
dc.subjectkontroverzní témata ve výucecze
dc.subjectvzdělávání dospívajícíchcze
dc.subjectcurrent political topicseng
dc.subjectsecondary technical educationeng
dc.subjectsecondary technical schooleng
dc.subjectcivic educational basiseng
dc.subjectcivic and political socializationeng
dc.subjectcivic and political participationeng
dc.subjectcivil societyeng
dc.subjectdemocratic educationeng
dc.subjectCivicseng
dc.subjectdiscussion in the lessonseng
dc.subjectcontroversial topics in the lessonseng
dc.subjecteducation of adolescentseng
dc.titleAktuální politická témata ve výuce občanského vzdělávacího základu na středních odborných školáchcze
dc.title.alternativeCurrent political topics in the lessons of civic educational basis at secondary technical schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag54786
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis focuses on the process of civic and political socialization of adolescents in the context of the reflexion of current political topics in the lessons of civic educational basis on secondary technical schools in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis contains the explanation of basic terms regarding the chosen topic. It is then followed by an analysis of curricular documents of secondary technical education in the Czech Republic on the national level, from the point of view of the possibilities of the inclusion of current political topics into the teaching lessons. After the theoretical consolidation of the topic, a practical part of the thesis follows, which consists of a case study. This study aims to describe (with the help of the methods of mixed research) the reflexion of current political topics in the Civics lessons on a chosen secondary technical school, for example regarding the teaching methods, also the frequency and intensity of including the topics into the lessons, or expression of personal opinions of the teachers on current political topics. Through the realisation and evaluation of a questionnaire survey is at first found out the perception of teaching about current political topics, as the pupils of the chosen secondary technical school perceive it. Then is through the realisation of half-structured interviews with the teachers and the following analysis in the whole context found out also their position towards teaching about these topics. The ending part of the thesis then includes the conclusion of all important and interesting findings the study brought, evaluation of reaching the goals which were set for the research, recommendation for the pedagogical praxis and also a reflexion on the use of the findings on an own future praxis.eng
dc.date.accepted2019-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMurad, Salim


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam