• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Výuka místního regionu z pohledu migrace obyvatel - příklad aplikace mezipředmětových vazeb a klíčových kompetencí žáků na základní škole

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.436Mb)
    Posudek vedoucího práce (362.1Kb)
    Posudek oponenta práce (1.581Mb)
    Průběh obhajoby práce (349.2Kb)
    Datum
    2019
    Autor
    Staňková, Karolína
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Diplomová práce se zabývá výukou témat místní region a migrace obyvatel v hodinách zeměpisu na 2. stupni základních škol. V práci jsou charakterizovány a navrženy čtyři konkrétní metody a formy pro výuku místního regionu z pohledu migrace, které se opírají o mezipředmětové vazby a klíčové kompetence žáků. Následně je zhodnocen průběh a naplnění cílů aplikace dvou výukových námětů na hodinách zeměpisu na ZŠ Vodňany v březnu 2019. Pro výuku místního regionu jsou často využívané aktivizační metody, jako je práce s mapou, procházka v blízkém okolí, terénní výuka aj. Aktivní přístup žáků v hodinách zeměpisu byl také jedním z cílů při tvorbě vlastních výukových aktivit. Součástí diplomové práce je rovněž analýza výsledků dotazníkového šetření zaměřeného na výuku místního regionu a migrace z pohledu učitelů zeměpisu a na znalosti žáků ohledně těchto témat. Výsledky výzkumu jsou příznivé pro účely diplomové práce. Mnoho učitelů témata místní region a migrace propojují, a tím pádem mohou navržené výukové aktivity využít ve své praxi. Žáci projevili poměrně dobré znalosti o místním regionu a dokážou při aktivitách vycházet z vlastních poznatků. Na základě prostudované literatury jsou v úvodní části diplomové práce zpracovaná teoretická východiska, která souvisí s tématy didaktika geografie, mezipředmětové vztahy, RVP ZV, klíčové kompetence, formy a metody výuky.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40686
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV