dc.contributor.advisor | Křivancová, Michaela | |
dc.contributor.author | Vejšická, Martina | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:02:43Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:02:43Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40702 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce nazvané "Mimoslovní prostředky ve výuce českého jazyka
na 2. stupni ZŠ'' je vysledování nejčastějších neverbálních prostředků, jimiž žáci ve vyučovacím procesu doprovázejí svůj projev verbální. V teoretické části diplomové práce bude představena komunikace nejprve z obecného hlediska, dále pak komunikace pedagogická a následně komunikace verbální a neverbální. Detailnější pozornost bude věnována prostředkům mimoslovním, a to extralingválním a paralingválním. Praktická část bude vycházet z výzkumné metody pozorování. Pozornost bude zaměřena na 6. ročník ZŠ. Sledovány budou 4 extralingvální (gestika, mimika, oční kontakt + pohledy, proxemika) a 4 paralingvální (síla hlasu, tempo řeči, artikulace a pauzy) prostředky. Na základě získaných údajů bude navržena jedna vyučovací hodina věnovaná problematice neverbální komunikace. Půjde o přepracovanou diplomovou práci již dříve předloženou k obhajobě v rámci neúspěšné státní závěrečné zkoušky | cze |
dc.format | 101 s. (200 726) | |
dc.format | 101 s. (200 726) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Mimoslovní prostředky ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Nonverbal means in Czech language teaching of secondary school students | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56450 | |
dc.description.abstract-translated | The target of this thesis called "Nonverbal means in Czech language teaching
of secondary school students" is tracing the most common usage of the nonverbal means, that students use during their verbal expression. The theoretical part is focused on communication in general, on pedagogical communication and in the end on verbal and nonverbal means of communication. We are going to be focused on nonverbal means of communication in details, exactly on extraliguals and paralinguals. The practical part is going to be based on researching method of observation. Special focus is going to be on the sixth grade students. There are going to be observed 4 extralinguals (gestures, mimics, eye contact + insights, proxemics) and 4 paralinguals (the power of voice, the tempo of speech, articulation and pauses). Based on these data one lesson will be dedicated to the problematic of nonverbal means of communication. It will be a revised diploma thesis previously submitted for defense within a failed state final examination | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Janečka, Martin | |