Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKřivancová, Michaela
dc.contributor.authorVejšická, Martina
dc.date.accessioned2023-03-07T10:02:43Z
dc.date.available2023-03-07T10:02:43Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40702
dc.description.abstractCílem diplomové práce nazvané "Mimoslovní prostředky ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ'' je vysledování nejčastějších neverbálních prostředků, jimiž žáci ve vyučovacím procesu doprovázejí svůj projev verbální. V teoretické části diplomové práce bude představena komunikace nejprve z obecného hlediska, dále pak komunikace pedagogická a následně komunikace verbální a neverbální. Detailnější pozornost bude věnována prostředkům mimoslovním, a to extralingválním a paralingválním. Praktická část bude vycházet z výzkumné metody pozorování. Pozornost bude zaměřena na 6. ročník ZŠ. Sledovány budou 4 extralingvální (gestika, mimika, oční kontakt + pohledy, proxemika) a 4 paralingvální (síla hlasu, tempo řeči, artikulace a pauzy) prostředky. Na základě získaných údajů bude navržena jedna vyučovací hodina věnovaná problematice neverbální komunikace. Půjde o přepracovanou diplomovou práci již dříve předloženou k obhajobě v rámci neúspěšné státní závěrečné zkouškycze
dc.format101 s. (200 726)
dc.format101 s. (200 726)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleMimoslovní prostředky ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠcze
dc.title.alternativeNonverbal means in Czech language teaching of secondary school studentseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag56450
dc.description.abstract-translatedThe target of this thesis called "Nonverbal means in Czech language teaching of secondary school students" is tracing the most common usage of the nonverbal means, that students use during their verbal expression. The theoretical part is focused on communication in general, on pedagogical communication and in the end on verbal and nonverbal means of communication. We are going to be focused on nonverbal means of communication in details, exactly on extraliguals and paralinguals. The practical part is going to be based on researching method of observation. Special focus is going to be on the sixth grade students. There are going to be observed 4 extralinguals (gestures, mimics, eye contact + insights, proxemics) and 4 paralinguals (the power of voice, the tempo of speech, articulation and pauses). Based on these data one lesson will be dedicated to the problematic of nonverbal means of communication. It will be a revised diploma thesis previously submitted for defense within a failed state final examinationeng
dc.date.accepted2019-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJanečka, Martin


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam