Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrninský, Luboš
dc.contributor.authorVančura, Jakub
dc.date.accessioned2023-03-07T10:02:50Z
dc.date.available2023-03-07T10:02:50Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40711
dc.description.abstractV teoretické části této práce se pokusím předložit definice jednotlivých nezbytných pojmů, se kterými se v práci bude dále pracovat. Jedná se především o definice stresu, učitelského povolání a genderu. Teoretická část práce taktéž slouží jako přehled dosavadních poznatků týkajících se oblasti pracovního stresu učitelů. V poslední řadě se pokusím osvětlit problematiku spojenou s měřením a interpretací vybraných studií zabývající se pracovním stresem učitelů. V praktické části jsou stanoveny tři výzkumné problémy. První zkoumá spojitost biologického pohlaví učitele a stupně pociťovaného vyhoření, druhý výzkumný problém zkoumá spojitost osobnostního typu učitele a stupně pociťovaného vyhoření, poslední výzkumný problém dává problematiku pracovní zátěže do kontextu inkluzivního prostředí. V zásadě došlo ke zjištění, že jednotlivé mediátory nemají na pociťovanou pracovní zátěž učitele signifikantní vliv.cze
dc.format90 s. (105423 znaků)
dc.format90 s. (105423 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbiologické pohlavícze
dc.subjectgendercze
dc.subjectmaskulinitacze
dc.subjectfeminitacze
dc.subjectandrogyniecze
dc.subjectstrescze
dc.subjectpedagogcze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectbiological sexeng
dc.subjectgendereng
dc.subjectmasculinityeng
dc.subjectfemininityeng
dc.subjectandrogynyeng
dc.subjectstresseng
dc.subjecteducatoreng
dc.subjectinclusioneng
dc.titlePracovní zátěž učitelů a její zvládání v kontextu genderových specifik vyučujícíchcze
dc.title.alternativeThe workload of teachers and its management in the context of the teacher's gender specificseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59068
dc.description.abstract-translatedFirstly, the theoretical framework of this thesis presents definitions of terms that will be needed further on in the thesis. Primarily, there are definitions of stress, teaching profession and gender. The theoretical part of the thesis also serves as an overview of existing knowledge about the occupational stress of teachers. Lastly, I will try to elucidate the problems associated with measuring and interpreting selected studies on the occupational stress of teachers. The practical part of the thesis states three research problems. The first one explores the connection between the teacher's biological sex and the degree of occupational burnout, the second research problem examines the connection between the personality type of the teacher and the degree of occupational burnout and the last one puts the teacher's workload in the context of an inclusive environment. In principle, it has been established that individual mediators have no significant influence on the perceived workload of the teacher.eng
dc.date.accepted2019-09-03
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam