Posouzení vlivu systému řízení kvality na jeho účinnost v oblasti státní správy
Abstrakt
Pronikání modelů kvality do veřejno - správní sféry má svůj počátek v roce 2000. V tomto roce vyústila snaha organizací zkvalitňovat život svých občanů. Tato snaha nebyla dána jen vůlí veřejné správy, ale i reformními kroky vlády České republiky spojených s přípravami na vstup do Evropské unie. Právě ze strany Evropské unie zesílil tlak na zajištění kvality ve veřejné správě, kdy vedle klasických nástrojů je nutné aplikovat i moderní způsoby řízení kvality.
Cílem diplomové práce je analyzovat účinnost systémů řízení kvality v oblasti veřejné správy, konkrétněji tedy v oboru státní správy. Jaké systémy řízení kvality jsou v této oblasti účinné? A jaký přínos mohou v daném okruhu přinést? To jsou hlavní otázky.
Pro zodpovězení těchto otázek jsem vybrala dva příklady z praxe.
První případem je implementace systémů managementu kvality a jejich přínos v organizaci ústřední státní správy, na Českém statistickém úřadě.
Po konzultaci s odbornou veřejností jsem jako druhý případ zvolila příklad města Vsetína, kde implementovali většinu moderních způsobů řízení kvality a toto město je vzorem pro ostatní subjekty. Jedná se tedy o aplikaci systémů řízení kvality v subjektu s přenesenou působností státní správy.