Tvorba Josteina Gaardera a její využití v pedagogice volného času
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá literární tvorbou pro děti a mládež norského spisovatele Josteina Gaardera a jejím využitím v pedagogice volného času jako prostředku intencionální etické, osobnostní a sociální výchovy. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se zabývá představením života a tvorby současného norského autora a analýzou klíčových témat vybraných děl pro děti a mládež.
Praktická část zahrnuje práci se zvolenými ukázkami, na které jsou aplikovány vhodné metody a aktivity s ohledem na zkoumanou problematiku.
Diplomantka využívá aktivizační metody pro rozvoj kritického myšlení vedoucí nejen k rozvoji čtenářské gramotnosti, ale především k rozvoji tzv. funkční gramotnosti. Sada materiálů je ověřena v praxi; práce zahrnuje také reflexi a (auto)evaluaci.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Křesťanská tematika v díle Jaroslava Durycha
Kofroňová, Kateřina (Jihočeská univerzita, 2017)Práce se zabývá křesťanskou tematikou v díle Jaroslava Durycha. Zpracování proběhlo formou teoretického výzkumu. Nejprve se práce zabývá životem tohoto autora, poté historicko-kulturním kontextem doby, zde jsou zařazeni i ... -
Jazyková analýza naučné prózy
Novotný, Tomáš (Jihočeská univerzita, 2011)Tématem diplomové práce je analýza jazyka naučné prózy druhé poloviny 17. století s názvem Knihy hospodářské a její porovnání s dvěma staršími pracemi vydanými koncem 16. století pod souhrnným názvem Hospodář. Úvodní část ... -
Jazykové prostředky ve fiktivních denících jako žánru literatury pro děti a mládež
Sedláková, Klára (Jihočeská univerzita, 2018)Diplomová práce se zabývá analýzou jazykových prostředků, obsahu a grafického zpracování fiktivních deníků pro děti a mládež. Předmětem diplomové práce je zkoumání výrazových prostředků ve vybraných titulech fiktivních ...