Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFilip, Michal
dc.contributor.authorLinhartová, Kristýna
dc.date.accessioned2023-03-07T11:44:46Z
dc.date.available2023-03-07T11:44:46Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40960
dc.description.abstractMoje práce se zabývá rozvojem vizuální gramotnosti v předškolním věku prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou část. První kapitola se zaměřuje na předškolní věk dětí, jejich tělesný a duševní vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a hru. Druhá kapitola je zaměřená na koncept vizuální gramotnosti. Třetí kapitola se zabývá výtvarnou činností z hlediska jejího přínosu pro osobnost člověka. Čtvrtá kapitola popisuje, jak rozvíjet vizuální gramotnost v praxi prostřednictvím verbální a vizuální interpretace výtvarného umění. V praktické části diplomové práce popisuji čtyři výtvarné projekty, které jsem s dětmi uskutečnila v Mateřské školce. U každé aktivity je uvedeno zadání, průběh činnosti, materiál, výchovný cíl a závěrečné hodnocení. Výsledkem práce je zjištění, že rozvoj vizuální gramotnosti je pro člověka žijícího v 21. století důležitý. Výtvarná činnost představuje možnost, jak vizuální gramotnost rozvíjet.cze
dc.format98 s. (154 932 znaků).
dc.format98 s. (154 932 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvizuální gramotnostcze
dc.subjectgramotnostcze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectvýtvarná činnostcze
dc.subjectdětská kresbacze
dc.subjecthracze
dc.subjectvizuální vnímánícze
dc.subjectvýtvarné uměnícze
dc.subjectvizuální a verbální interpretacecze
dc.subjectvisual literacyeng
dc.subjectliteracyeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectart activityeng
dc.subjectchildren's drawingeng
dc.subjectplayeng
dc.subjectvisual perceptioneng
dc.subjectvisual arteng
dc.subjectvisual and verbal interpretationseng
dc.titleRozvoj vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarné činnosticze
dc.title.alternativeDevelopment of visual literacy in preschool age children through art activitieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag55338
dc.description.abstract-translatedMy work deals with the development of visual literacy in pre-school age through art activities. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first chapter focuses on the pre-school age of children, their physical and mental development, the development of basic skills and skills, socialization and play. The second chapter focuses on the concept of visual literacy. The third chapter deals with the artistic activity in terms of its contribution to the personality of man. The fourth chapter describes how to develop visual literacy in practice through verbal and visual interpretation of visual arts. In the practical part of the diploma thesis I describe four art projects that I made with the children in the kindergarten. For each activity, the assignment, course of project, material, educational target, and final evaluation are given. The result of the thesis is the finding that the development of visual literacy is important for a person living in the 21st century. Visual art is a possibility how to develop visual literacy.eng
dc.date.accepted2019-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZbudilová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam