dc.contributor.advisor | Filip, Michal | |
dc.contributor.author | Linhartová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T11:44:46Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T11:44:46Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40960 | |
dc.description.abstract | Moje práce se zabývá rozvojem vizuální gramotnosti v předškolním věku prostřednictvím výtvarné činnosti.
Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou část.
První kapitola se zaměřuje na předškolní věk dětí, jejich tělesný a duševní vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a hru. Druhá kapitola je zaměřená na koncept vizuální gramotnosti. Třetí kapitola se zabývá výtvarnou činností z hlediska jejího přínosu pro osobnost člověka. Čtvrtá kapitola popisuje, jak rozvíjet vizuální gramotnost v praxi prostřednictvím verbální a vizuální interpretace výtvarného umění.
V praktické části diplomové práce popisuji čtyři výtvarné projekty, které jsem s dětmi uskutečnila v Mateřské školce. U každé aktivity je uvedeno zadání, průběh činnosti, materiál, výchovný cíl a závěrečné hodnocení.
Výsledkem práce je zjištění, že rozvoj vizuální gramotnosti je pro člověka žijícího v 21. století důležitý. Výtvarná činnost představuje možnost, jak vizuální gramotnost rozvíjet. | cze |
dc.format | 98 s. (154 932 znaků). | |
dc.format | 98 s. (154 932 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | vizuální gramotnost | cze |
dc.subject | gramotnost | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | výtvarná činnost | cze |
dc.subject | dětská kresba | cze |
dc.subject | hra | cze |
dc.subject | vizuální vnímání | cze |
dc.subject | výtvarné umění | cze |
dc.subject | vizuální a verbální interpretace | cze |
dc.subject | visual literacy | eng |
dc.subject | literacy | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | art activity | eng |
dc.subject | children's drawing | eng |
dc.subject | play | eng |
dc.subject | visual perception | eng |
dc.subject | visual art | eng |
dc.subject | visual and verbal interpretations | eng |
dc.title | Rozvoj vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarné činnosti | cze |
dc.title.alternative | Development of visual literacy in preschool age children through art activities | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 55338 | |
dc.description.abstract-translated | My work deals with the development of visual literacy in pre-school age through art activities.
The thesis is divided into two parts: theoretical and practical.
The first chapter focuses on the pre-school age of children, their physical and mental development, the development of basic skills and skills, socialization and play. The second chapter focuses on the concept of visual literacy. The third chapter deals with the artistic activity in terms of its contribution to the personality of man. The fourth chapter describes how to develop visual literacy in practice through verbal and visual interpretation of visual arts.
In the practical part of the diploma thesis I describe four art projects that I made with the children in the kindergarten. For each activity, the assignment, course of project, material, educational target, and final evaluation are given.
The result of the thesis is the finding that the development of visual literacy is important for a person living in the 21st century. Visual art is a possibility how to develop visual literacy. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Zbudilová, Helena | |