Tvorba instrukčních materiálů pro vybrané sportovní aktivity dětí a žáků s postižením zraku
Abstrakt
Bakalářská práce se věnuje metodice výuky vybraných sportovních aktivit ve školách pro žáky se zrakovým postižením. Pro účely této práce byly vybrány sportovní aktivity: bruslení, cyklistika a plavání. Cílem je vytvořit videa, která budou sloužit jako instrukční materiály pro učitele tělesné výchovy na školách pro žáky se zrakovým postižením, ale i pro rodiče žáků se zrakovým postižením.
V teoretické části práce je vymezena terminologie a legislativa spojená s problematikou výuky sportu žáků se zrakovým postižením. V dalších kapitolách je popsán současný edukační systém dětí a žáků s postižením zraku. Na závěr je popsaná metodika výuky bruslení, jízdy na kole a plavání, která je modifikovaná pro potřeby žáků se zrakovým postižením.
Praktická část práce vychází z rozhovorů s pedagogy, kteří vyučují tělesnou výchovu na základních školách pro žáky se zrakovým postižením. Na základě těchto rozhovorů byla vytvořena instrukční videa, která popisují metodiku výuku bruslení, plavání a jízdy na tandemovém kole u žáků se zrakovým postižením.