dc.contributor.advisor | Marková, Aneta | |
dc.contributor.author | Kastlová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T11:59:58Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T11:59:58Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-08-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41100 | |
dc.description.abstract | V této práci se zabývám problematikou období přechodu ze školy do zaměstnání u osob s mentálním postižením žijících v dětském domově. Především věnuji pozornost samotným osobám s mentálním postižením, a to zejména tomu, jak jsou na svůj přechod ze školy do zaměstnání připravovány, jak toto důležité období zvládají a kdo do něj dále vstupuje. V teoretické části se zabývám vymezením pojmů mentální postižení, tranzitní program, tranzitní plánování a tranzitní období. V závěrečné části popisuji stav u sledovaných osob s mentálním postižením před přechodem ze školy do zaměstnání, během něj a po něm. Přínosem této práce bude vytvoření přehledu, jak probíhá plánovaný přechod osob s mentálním postižením ze školy do zaměstnání. Dále se budu snažit navrhnout i jiné formy podpory, které by usnadnily osobám s mentálním postižením snadněji zvládat toto nesnadné období v době zmíněného přechodu. | cze |
dc.format | 78 s. | |
dc.format | 78 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | tranzitní období; tranzitní program; přechod ze školy do zaměstnání; mentální postižení; pracovní uplatnění osob s mentálním postižením; období přechodu | cze |
dc.subject | transition period; transition programme; transition from school to work; intellectual disability; employment of people with intellectual disabilities; transition period | eng |
dc.title | Tranzitní období v životě osob s mentálním postižením: Tranzitní plánování přechodu ze školy do zaměstnání | cze |
dc.title.alternative | Transition period in the life of people with intellectual disabilities: Transition planning of the transition from school to work | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54615 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the period of transition from school to work for people with intellectual disabilities living a children's home. First of all, I devote my attention to the people with intellectual disabilities: how they get prepared for their transition from school to work; how they manage this important period and who else is involved. In the theoretical part, I deal with the definition of the terms Intellectual Disability, Transition Programme, Transition Planning and Transition Period. The final part describes the condition of subjects with intellectual disabilities before, during, and after the transition from school to work. An overview of the planned transition of people with intellectual disabilities from school to work will be a contribution to this thesis. I also intend to try to propose other forms of support that would help people with intellectual disabilities cope more easily with this difficult period at the time of their transition. | eng |
dc.date.accepted | 2019-09-18 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šesták, Jan | |