Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBrůhová, Ludmila
dc.contributor.authorKasperová, Eliška
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:01Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:01Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41229
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá kooperací fyzioterapie a logopedie u dětí školního věku s dětskou mozkovou obrnou (DMO). V první části je popsána DMO jako onemocnění - formy, vznik a narušená komunikační schopnost u těchto dětí. Následuje popis základních využívaných metod ve fyzioterapii. U logopedie jsem zmínila důležité faktory práce s těmito dětmi. Druhá polovina je věnována praktické části, která je tvořena kvalitativním výzkumem vypracovaná formou kazuistik. Výzkumný soubor tvoří celkem tři děti s DMO - dvě dívky a jeden chlapec docházející do centra Kaňka o.p.s. Informace jsem získala pomocí vstupního kineziologického rozboru, aspekcí, náhledu do zdravotní dokumentace v případě anamnézy a výsledků terapie ze strany logopedky. Prvním cílem mé práce bylo popsat diagnostické a terapeutické postupy ve fyzioterapii a logopedii u dětí školního věku s dětskou mozkovou obrnou. Druhým cílem bylo popsat rozdíl v efektivitě logopedie navazující na fyzioterapeutickou péči a logopedie prováděné izolovaně. Každý pacient z výzkumného souboru absolvoval sedm terapií - vstupní kineziologický rozbor, dvě logopedické intervence bez předchozí fyzioterapie a čtyři fyzioterapie různé náplně s následnou logopedickou intervencí. Výsledky byly posuzovány na základě mého pozorování a hodnocení logopedky. Své terapie považuji za úspěšné, neboť se v mé práci prokázalo, že kooperace fyzioterapie a logopedie je opravdu důležitá a má své kladné výsledky. Došlo například ke zlepšení sedu dětí během logopedické terapie, uvolnění mimiky, zlepšení dechu pro logopedické cvičení či prodloužení fonační doby.cze
dc.format71 s. (98 717 znaků)
dc.format71 s. (98 717 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDětská mozková obrnacze
dc.subjectfyzioterapiecze
dc.subjectlogopediecze
dc.subjectorofaciální oblastcze
dc.subjectVojtova reflexní lokomocecze
dc.subjectDNS (dynamická neuromuskulární stabilizace)cze
dc.subjectorofaciální stimulacecze
dc.subjectfonační dobacze
dc.subjectCerebral palsyeng
dc.subjectphysiotherapyeng
dc.subjectspeech therapyeng
dc.subjectorofacial regioneng
dc.subjectVojta reflex locomotioneng
dc.subjectDNS (dynamic neuromuscular stabilization)eng
dc.subjectorofacial stimulationeng
dc.subjectphonation timeeng
dc.titleEfektivita kooperace fyzioterapie a logopedie u dětí školního věku s dětskou mozkovou obrnoucze
dc.title.alternativeEffectiveness of co-operation of physiotherapy and speech therapy in school-age children with cerebral palsyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58031
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor thesis focuses on a co-operation of physiotherapy and speech therapy in school-age children with cerebral palsy (CP). In the first part CP is described as an illness - its forms, origin and impaired communication ability of these children. Next is the description of basic methods used in physiotherapy. In speech therapy I mentioned important factors of working with these children. The next section is dedicated to a practical part of the thesis, which is a quality research formulated by case studies. The research file is comprised of three children suffering CP - two girls and a boy, all three attending the Kaňka citizens' counselling centre. I gathered all the information using an entry kinesiological analysis, aspection, insight into their medical documentation and results given by their speech therapist. The first goal of my work was to describe diagnostic and therapeutic procedures used in physiotherapy and speech therapy in school-age children with CP. The second goal was to describe the differences in effectivity between a speech therapy following a physiotherapeutic care and speech therapy conducted in isolation. Every patient from my research file underwent seven therapies - entry kinesiological analysis, two speech therapy interventions with no previous physiotherapy and four different physiotherapies followed by a speech therapy intervention. The results were assessed based on my observation and a speech therapist evaluation. I myself view these therapies as successful ones, because my work showed that a co-operation of physiotherapy and speech therapy is very important, and it has its positive results. For example, the children's sitting poses were improved during speech therapy, their face expressions were more relaxed, their breathing in speech therapy exercises improved or their phonation time was extended.eng
dc.date.accepted2019-06-12
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMíková, Marcela


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam