dc.contributor.advisor | Bízková, Marie | |
dc.contributor.author | Bláhová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T12:01:12Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T12:01:12Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-05-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41244 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení (SPU) a možnostmi podpory žáků se SPU na běžné ZŠ a na alternativních školách Montessori a waldorfského programu. Nejprve se práce věnuje specifickým poruchám učení po stránce obecné, posléze se zaměřuje na reedukační postupy a metody a možnosti podpory v rámci českého legislativního systému. Podrobněji popisuje jednu z nich dyslexii. Jedna kapitola také detailně charakterizuje alternativní školy, a to konkrétně školu waldorfskou a Montessori. Poslední kapitolu tvoří praktická část, v níž jsou uvedeny podrobnosti výzkumu realizovaného formou kazuistik tří žáků a rozhovorů se šesti pedagogickými pracovníky ze tří škol - jedné běžné základní, druhé waldorfské a třetí Montessori. | cze |
dc.format | 79 s. (122604) | |
dc.format | 79 s. (122604) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | asistent pedagoga | cze |
dc.subject | dyslexie | cze |
dc.subject | Montessori | cze |
dc.subject | podpůrné opatření | cze |
dc.subject | reedukace | cze |
dc.subject | speciální pedagog | cze |
dc.subject | specifické poruchy učení | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | waldorfská škola | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | Teaching assistant | eng |
dc.subject | Dyslexia | eng |
dc.subject | Montessori | eng |
dc.subject | supportive measure | eng |
dc.subject | re-education | eng |
dc.subject | Special Education Needs Teacher | eng |
dc.subject | Specific Learning Disorder | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | Waldorf school | eng |
dc.subject | Elementary School | eng |
dc.title | Specifické poruchy učení v běžné základní škole, Montessori a Waldorf se zaměřením na dyslexii | cze |
dc.title.alternative | Specific Learning Disabilities at regular Elementary School, Montessori and Waldorf schools with focus on dyslexia | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58154 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on Specific Learning Disorder (SLD) and the possibilities of support for pupils with SLD in common primary school and alternative schools with Montessori and Waldorf educational system. The theoretical part of the thesis describes SLD in general, the methods of re-education and counselling with focus on Czech legislative system. It also describes Dyslexia separately as the most common SLD. One chapter of the theoretical part is focused on alternative educational systems of Montessori and Waldorf schools. In the practical part of the thesis there is the description of the research consisted of three case studies of children with SLD and six interviews with both classical teachers and Special Education Needs Teachers in three primary schools one classical public school, one school with Waldorf education and one Montessori school. | eng |
dc.date.accepted | 2019-06-14 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Prázdná, Radka | |