Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠesták, Jan
dc.contributor.authorDvořáková, Kateřina
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:16Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:16Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41249
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá rolí osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách zřízených podle §16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb. Hlavním cílem práce bylo analyzovat a popsat roli osobního asistenta. Cíl byl východiskem pro dvě výzkumné otázky, díky nimž jsem zjistila, jakým způsobem podporuje osobní asistent žáka při vzdělávání, a jak hodnotí působení a roli osobního asistenta při vzdělávání žáků osobní asistent, vedoucí služby poskytující osobní asistenci a zástupce školského zařízení. Cílů bylo dosaženo studiem odborné literatury a kvalitativním výzkumem. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje především na objasnění pojmů osobní asistent, asistent pedagoga, speciální vzdělávání, zdravotní postižení a vysvětlení pojmu osoba se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část přináší informace o konkrétních organizacích, ve kterých jsem realizovala výzkum. Byly to Centrum ARPIDA, Centrum Kaňka a Diakonie Rolnička. Výzkum probíhal pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Bakalářská práce může být zdrojem informací, volně dostupných v akademické knihovně Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. A to nejen pro studenty specializovaných oborů, ale také pro širokou a laickou veřejnost. Práce přináší poznatky v oblasti role a pozice osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Z výsledku výzkumu je patrné, že osobní asistent je důležitou a nezbytnou součástí vzdělávacího procesu žáků, hlavně těch s těžkým zdravotním nebo kombinovaným postižením.cze
dc.format73 s. (132 230 znaků)
dc.format73 s. (132 230 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectOsobní asistentcze
dc.subjectosoba se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.subjectzdravotní postiženícze
dc.subjectspeciální vzdělávánícze
dc.subjectstandardy kvality sociálních služebcze
dc.subjectPersonal assistanteng
dc.subjectperson with specific educational needseng
dc.subjectdisabilityeng
dc.subjectspecial educationeng
dc.subjectquality standards of social serviceseng
dc.titleRole osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.title.alternativeThe role of personal assistant in education pupils with specific eduacational needseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58165
dc.description.abstract-translatedThe bachelor´s thesis deals with the role of a personal assistant in the education of pupils with specific educational needs in schools set under §16 par. 9 Act No. 561/2004. The main aim of this work was to analyse and describe the role of a personal assistant. The result was a starting point for two following questions. I found out how a personal assistant supports a pupil in studying and how the work of a personal assistant is rated by a personal assistant, a head of service, and a representative of school establishment. The results were achieved by studying scientific literature and qualitative research. The theoretical part of the bachelor´s thesis is focused on clarifying the concepts of a personal assistant, a teaching assistant, special educating, disability and explaining the concept of a person with special educational needs. The practical part provides information about specific organizations, in which I have done the research. The ARPIDA Centre, the Kaňka Centre, and Diakonie Rolnička. The research was conducted using qualitative strategy, and semi-structured interview method. The bachelor´s thesis can be a source of information, freely available in the academic library of the University of South Bohemia in České Budějovice. For example, for students in specialized fields, and also for general public. The bachelor´s thesis provides insight into the role of a personal assistant in the education of pupils with special educational needs. The result of the research shows that a personal assistant is an important and necessary element in the educational process of pupils with severe health or combined disabilities.eng
dc.date.accepted2019-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřezinová, Andrea


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam