dc.contributor.advisor | Prázdná, Radka | |
dc.contributor.author | Janoušková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T12:01:18Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T12:01:18Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-05-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41252 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce si klade za cíl kompletovat aktuální poznání problematiky školní zralosti a dyslalie. Pro potřeby výzkumu byli záměrně vybráni žáci mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu s poruchou řeči, dyslalií. Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku školní zralosti, vymezuje a definuje tento pojem. Zabývá se také dyslalií, jejím diagnostikováním a terapií. Závěr teoretické části se zaměřuje na prevenci poruch řeči. Práce se zabývá souvislostmi mezi školní zralostí a již řečenou poruchou řeči. U konkrétních jedinců zkoumá aktuální stav školní zralosti a posuzuje problémové oblasti v souladu s dyslalií. V práci byl použit kvalitativní výzkum. Informace z výzkumu byly zpracovány v designu případové studie. Pro lepší přehlednost jsou data prezentována v tabulkách. Hlavními sledovanými oblastmi jsou motorika, řeč a sluchové vnímání. Sledovány byly i další oblasti týkající se školní zralosti jimiž jsou zrakové vnímání, vnímání prostoru a času, matematické představy, tělesný stav, práceschopnost a emoční zralost. | cze |
dc.format | 83 s. (109 563 znaků) | |
dc.format | 83 s. (109 563 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dyslalie | cze |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | prevence poruch řeči | cze |
dc.subject | školní připravenost | cze |
dc.subject | řeč | cze |
dc.subject | motorika | cze |
dc.subject | sluchové vnímání | cze |
dc.subject | dyslalia | eng |
dc.subject | school readiness | eng |
dc.subject | prevention of speech disorders | eng |
dc.subject | school readiness | eng |
dc.subject | speech | eng |
dc.subject | motorics | eng |
dc.subject | auditory perception | eng |
dc.title | Školní zralost dětí s dyslalií | cze |
dc.title.alternative | School readiness of children with dyslalia | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58169 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis has a goal to recapitulate current knowledge of school readiness and dyslalia problematics. Children with speech disorder, dyslalia attending main educational stream kindergartens were chosen on purpouse of research. Theoretical part of the thesis focuses on school readiness problematics and defines this concept. It also deals with dyslalia, its diagnosis and therapy. Conclusion of the theoretical part focuses on speech disorders prevention. The thesis follows up connection between school readiness and above- mentioned speech disorder. In particular individuals, it examines the current state of school readiness and assesses dyslalia problem areas. Quality reasearch was used in the thesis. Research information has been elaborated in case study design. For better clarity the dates are presented in charts. Main monitored areas are motorics, speech and auditory perception. Other areas related to school readiness, such as visual perception, perception of space and time, mathematical concepts, physical condition, ability to work and emotional maturity, were also monitored. | eng |
dc.date.accepted | 2019-06-13 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jičínská, Jana | |