Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorJanoušková, Klára
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:18Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:18Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41252
dc.description.abstractBakalářská práce si klade za cíl kompletovat aktuální poznání problematiky školní zralosti a dyslalie. Pro potřeby výzkumu byli záměrně vybráni žáci mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu s poruchou řeči, dyslalií. Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku školní zralosti, vymezuje a definuje tento pojem. Zabývá se také dyslalií, jejím diagnostikováním a terapií. Závěr teoretické části se zaměřuje na prevenci poruch řeči. Práce se zabývá souvislostmi mezi školní zralostí a již řečenou poruchou řeči. U konkrétních jedinců zkoumá aktuální stav školní zralosti a posuzuje problémové oblasti v souladu s dyslalií. V práci byl použit kvalitativní výzkum. Informace z výzkumu byly zpracovány v designu případové studie. Pro lepší přehlednost jsou data prezentována v tabulkách. Hlavními sledovanými oblastmi jsou motorika, řeč a sluchové vnímání. Sledovány byly i další oblasti týkající se školní zralosti jimiž jsou zrakové vnímání, vnímání prostoru a času, matematické představy, tělesný stav, práceschopnost a emoční zralost.cze
dc.format83 s. (109 563 znaků)
dc.format83 s. (109 563 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdyslaliecze
dc.subjectškolní zralostcze
dc.subjectprevence poruch řečicze
dc.subjectškolní připravenostcze
dc.subjectřečcze
dc.subjectmotorikacze
dc.subjectsluchové vnímánícze
dc.subjectdyslaliaeng
dc.subjectschool readinesseng
dc.subjectprevention of speech disorderseng
dc.subjectschool readinesseng
dc.subjectspeecheng
dc.subjectmotoricseng
dc.subjectauditory perceptioneng
dc.titleŠkolní zralost dětí s dyslaliícze
dc.title.alternativeSchool readiness of children with dyslaliaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58169
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis has a goal to recapitulate current knowledge of school readiness and dyslalia problematics. Children with speech disorder, dyslalia attending main educational stream kindergartens were chosen on purpouse of research. Theoretical part of the thesis focuses on school readiness problematics and defines this concept. It also deals with dyslalia, its diagnosis and therapy. Conclusion of the theoretical part focuses on speech disorders prevention. The thesis follows up connection between school readiness and above- mentioned speech disorder. In particular individuals, it examines the current state of school readiness and assesses dyslalia problem areas. Quality reasearch was used in the thesis. Research information has been elaborated in case study design. For better clarity the dates are presented in charts. Main monitored areas are motorics, speech and auditory perception. Other areas related to school readiness, such as visual perception, perception of space and time, mathematical concepts, physical condition, ability to work and emotional maturity, were also monitored.eng
dc.date.accepted2019-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJičínská, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam