Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJičínská, Jana
dc.contributor.authorLykešová, Erika
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:23Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:23Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41258
dc.description.abstractBakalářská práce "Kvalita života osob se sluchovým postižením z pohledu žáků středních zdravotnických škol" se zabývá problematikou kvality života osob se sluchovým postižením a také pohledem žáků středních zdravotnických škol na toto téma. Pro vysvětlení můžeme uvést, že kvalita života je dána do jisté míry úrovní tělesné a duševní činnosti i pracovní výkonnosti či úrovní tělesné, duševní a sociální pohody. Především se pak jedná o úroveň osobní spokojenosti a radosti ze života i přes jeho strasti a potíže. Cílem bakalářské práce bylo na podkladě kvantitativního šetření zjistit, jaký názor na kvalitu života osob se sluchovým postižením mají žáci středních zdravotnických škol. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, které tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část je zaměřena na speciální pedagogiku, a především pak na obor surdopedie. Dále obsahuje teoretické vymezení kvality života, v závěru je zmíněna péče o osoby se sluchovým postižením. Praktická část je založena na výsledcích kvantitativního výzkumu prováděného na středních zdravotnických školách v Českých Budějovicích, Havlíčkově Brodě, Jihlavě a Jindřichově Hradci. Na základě dotazníkového šetření bylo možné pomocí testu dobré shody odpovědět na tři zvolené hypotézy. Metoda umožnila zhodnotit prokazatelnost hypotéz a při tomto vyhodnocení byly dvě hypotézy prokázané a jedna zamítnuta. Práce nepřináší zcela vyčerpávající informace k této problematice, jelikož toto téma je velmi široké a z důvodu rozsahu bakalářské práce nebylo možné věnovat se mu podrobněji. Můžeme ovšem přispět k prohloubení informovanosti a inspirovat k hlubšímu studiu dané problematiky.cze
dc.format64 s. (114 868 znaků).
dc.format64 s. (114 868 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKompenzacecze
dc.subjectkvalita životacze
dc.subjectpéčecze
dc.subjectsluchové postiženícze
dc.subjectspeciální pedagogikacze
dc.subjectCompensationeng
dc.subjectquality of lifeeng
dc.subjectcareeng
dc.subjecthearing impairmenteng
dc.subjectspecial educationeng
dc.titleKvalita života osob se sluchovým postižením z pohledu žáků středních zdravotnických školcze
dc.title.alternativeQuality of life of people with hearing disability from view of pupils of secondary medical schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58175
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis Quality of life of people with hearing impairment from the perspective of pupils of secondary health schools deals with the issue of quality of life of people with hearing impairment and also with the view of pupils of secondary health schools on this topic. For explaining we can mention that the quality of life is given to a certain extent by the levels of physical and mental activity as well as work performance, or the level of physical, mental and social comfort. Mainly, it is the level of personal satisfaction and enjoyment of life despite its troubles and difficulties. The goal of bachelor's thesis was to find out, on the basis of a quantitative survey, what opinion on the quality of life of people with hearing impairment has pupils of secondary health schools. The thesis is divided into two main parts, which are theoretical and practical. The theoretical part is focused on special pedagogy, especially on the field of surdopaedia. The next part contains the theoretical definition of quality of life and in the last part of the theoretical part the care for people with hearing impairment is mentioned. The practical part is based on the results of quantitative research carried out at secondary medical schools in České Budějovice, Havlíčkův Brod, Jihlava, and Jindřichův Hradec. Thanks to the questionnaire survey, it was possible to answer the three selected hypotheses by using a good match test. The method enabled to evaluate the provability of hypotheses and in this evaluation, two hypotheses were proven and one was rejected. The thesis does not provide all the comprehensive information on this issue, as this topic is very extensive and due to the extent of the bachelor thesis it was not possible to devote itself to it in more detail. However, we can help to raise awareness and inspire deeper study of the issue.eng
dc.date.accepted2019-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam