Specifické potřeby dítěte s diabetes mellitus 1. typu v rámci předškolního a základního vzdělávání
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí a žáků s diabetes mellitus 1. typu. Zaměřuje se na způsoby naplňování specifických potřeb plynoucích ze zdravotního znevýhodnění a jakým způsobem je dítě s diabetem začleňováno do školních aktivit. V úvodu práce je charakterizována podstata tohoto chronického onemocnění, jeho léčba a způsoby kompenzace s využitím nejnovějších technologií v monitoraci glykémie a aplikaci inzulínu. Dále jsou v práci přiblíženy možné rizikové situace, se kterými se lze v průběhu vzdělávacího procesu dítěte setkat a jakým způsobem na takové situace reagovat. Praktická část se opírá o přímé zkušenosti rodičů diabetických dětí, které navštěvují školní zařízení. Výzkum je orientován na rodiče dětí, které navštěvují mateřskou školu a 1. stupeň základního vzdělávání.