Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBízková, Marie
dc.contributor.authorŠromová, Lucie
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:30Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:30Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41267
dc.description.abstractBakalářská práce má dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické částí se čtenář seznámí s informacemi o parciálních poruchách, o jejich typech, diagnostice, počátečním čtení, čtenářské gramotnosti a předčtenářském období. Dále se čtenář dozví o analyticko-syntetické metodě a metodě Sfumato. Praktická část je rozdělena do dvou částí: v první je kvantitativní výzkum, který zjišťuje, kterou metodu pedagogové častěji využívají při výuce elementárního čtení a psaní a zároveň jaké je rozložení dyslexie a dysgrafie u jednotlivých metod. Druhá část je případová studie, která popisuje informace dvou základních škol, kdy na jedné využívají pedagogové výhradně analyticko-syntetickou metodu a na druhé metodu Sfumato. Práce také obsahuje teoretické informace o použitých metodách výzkumu, dotazníku a rozhovoru. Díky této práci čtenář zjistí, kterou metodu pedagogové častěji, u které metody je větší výskyt žáků s dyslexií a dysgrafií. Dále se čtenář dozví, proč si pedagogové metodu vybrali, jaké používají didaktické pomůcky, jak dle jejich názoru vyhovuje metoda žákům se specifickými poruchami učení a další.cze
dc.format79 s. (114 482 znaků)
dc.format79 s. (114 482 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectParciální poruchycze
dc.subjectdiagnostika specifických poruch učenícze
dc.subjectčtenícze
dc.subjectčtenářská gramotnostcze
dc.subjectpředčtenářské obdobícze
dc.subjectanalyticko-syntetická metodacze
dc.subjectmetoda Sfumatocze
dc.subjectPartial disorderseng
dc.subjectdiagnostics of specific learning disorderseng
dc.subjectreadingeng
dc.subjectreading literacyeng
dc.subjectpre-reading periodeng
dc.subjectanalytical-synthetic methodeng
dc.subjectSfumato methodeng
dc.titleVyužití analyticko-syntetické metody a metody Sfumato při práci s žáky s parciálními poruchamicze
dc.title.alternativeThe use of the analytical-synthetic method and the Sfumato method when working with pupils with partial disorderseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58185
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis has two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, which concerns information about disorders, their types, diagnostics, initial reading, reading literacy and pre-reading periods. Furthermore, the reader will learn about the analytical-synthetic method and the Sfumato method. The practical part is divided into two parts: the first is quantitative research, which determines which method teachers use more often in teaching elementary reading and writing and at the same time what is the distribution of dyslexia and dysgraphia in individual methods. The second part is a case study that describes the information of two primary schools, where the teachers use the analytical-synthetic method and the Sfumato method. The thesis also contains theoretical information about used research methods, questionnaire and interview. Thanks to this work, the reader will find out which method of educators more often, which method is the higher incidence of pupils with dyslexia and dysgraphia. Furthermore, the reader learns why the teachers chose the method, what didactic aids they use, how, in their opinion, the method suits pupils with specific learning difficulties and others.eng
dc.date.accepted2019-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam