Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBízková, Marie
dc.contributor.authorVoříšková, Radka
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:33Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:33Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41271
dc.description.abstractBakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá terminologickým vymezením specifických poruch učení jejich projevy, příčinami, diagnostikou a intervencí. Je zde objasněna problematika školských poradenských zařízení, u kterých je zmíněné odborné vymezení individuálního vzdělávacího plánu (dále jen IVP) a plánu pedagogické podpory (dále jen PLPP). Další kapitoly se zabývají podrobnějším definováním dyslexie a dysgrafie. Poslední úsek teoretické části se zaobírá ostatními specifickými poruchami učení, mezi které patří dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie, lehká mozková dysfunkce (dále jen LMD), porucha pozornosti s hyperaktivitou (dále jen ADHD), porucha pozornosti bez hyperaktivity (dále jen ADD). Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který probíhal na vybraných základních školách v okrese Benešov. Cíloví respondenti byli pedagogové působící na 1. stupni běžné základní školy, kteří pracují s žáky s dyslexií a dysgrafií. V závěru empirické části je uvedena osobní případová studie žáka s dyslexií a dysgrafií. Cílem bakalářské práce je analyzovat přístupy pedagogů k žákům s dyslexií a dysgrafií na vybraných základních školách v okrese Benešov.cze
dc.format70 s. (116 236 znaků)
dc.format70 s. (116 236 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspecifické poruchy učenícze
dc.subjectdiagnostikacze
dc.subjectreedukacecze
dc.subjectpříčiny specifických poruch učenícze
dc.subjectdyslexiecze
dc.subjectdysgrafiecze
dc.subjectdysortografiecze
dc.subjectdyskalkuliecze
dc.subjectADHDcze
dc.subjectdysmúziecze
dc.subjectdyspraxiecze
dc.subjectspecific learning disabilitieseng
dc.subjectdiagnosticseng
dc.subjectreeducationeng
dc.subjectthe causes of specific learning disorderseng
dc.subjectdyslexiaeng
dc.subjectdysgraphyeng
dc.subjectdysortographyeng
dc.subjectdyscalculiaeng
dc.subjectADHDeng
dc.subjectdysmoseseng
dc.subjectdyspraxiaeng
dc.titleVzdělávání žáků se specifickými poruchami učení v základní škole hlavního vzdělávacího prouducze
dc.title.alternativeEducation of pupils with specific learning disabilities in mainstream primary schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58191
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part deals with the terminological definition of specific disorders of learning their manifestations, causes, diagnosis and interventions. There is clarified the issue of school counseling facilities. It includes the professional definition of an individual educational plan (hereinafter IVP) and a pedagogical support plan (hereinafter PLPP). The next chapters deal with more detailed definitions of dyslexia and dysgraphy. The last section of the theoretical part deals with other specific learning disorders including dysortography, dyscalculia, dyspraxia, dysmosis, dyspinxia, mild dysfunction (hereinafter LMD), attention deficit hyperactivity disorder (hereinafter ADHD), attention deficit hyperactivity disorder (hereinafter ADD). The empirical part deals with qualitative research, which took place at selected elementary schools in Benešov district. The target respondents were primary school teachers working with pupils with dyslexia and dysgraphia. At the conclusion of the empirical part is presented a personal case study of a pupil with dyslexia and dysgraphy. The aim of the bachelor thesis is to analyze the approaches of teachers to pupils with dyslexia and dysgraphy at selected elementary schools in Benešov district.eng
dc.date.accepted2019-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam