Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHajduchová, Hana
dc.contributor.authorCardová, Lenka
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:52Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:52Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41292
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje problematice komunikace sestry a pacientů s demencí. Cíle práce: Zjistit, jaké jsou bariéry v komunikaci sester a pacientů s demencí - náročnost psychická, fyzická, časová. Zmapovat zkušenosti sester v komunikaci s pacienty s demencí. Zjistit, jak sestry komunikují s pacienty s demencí. Metodika a výzkumný soubor: Pro dosažení cílů byly zvoleny tři výzkumné otázky. Jaké bariéry se vyskytují v komunikaci sester a pacientů s demencí? Jaké jsou zkušenosti sester v komunikaci s pacienty s demencí? Jak sestry komunikují při poskytování ošetřovatelské péče s pacienty s demencí? Pro uskutečnění výzkumného šetření byl zvolen kvalitativní přístup, technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor. Ten byl doplněn o dlouhodobé, přímé, zúčastněné pozorování, které probíhalo na oddělení následné péče. Výzkumný soubor byl tvořen 11 sestrami ze tří oddělení vybrané jihočeské nemocnice. Byl použit záměrný výběr sester, kritériem do zařazení výzkumného souboru byla minimální délka praxe 3 roky na daném oddělení. Získaná data byla zpracována metodou tužka a papír, bylo využito otevřeného kódování a data následně kategorizována. Stanovili jsme 6 kategorií a 14 podkategorií. Výsledky: Výzkumné šetření ukázalo, že sestry mají zkušenosti s komunikací s pacienty s demencí, mají teoretické znalosti a také osvědčené metody pro komunikaci. Některé sestry tyto komunikační metody v praxi používají. Jiné sestry (teoreticky) vědí, jak by měly komunikovat, ale v praxi komunikační techniky nepoužívají. Doporučení pro praxi: Doporučujeme zahrnout do vzdělávání sester sebezkušenostní kurzy na téma komunikace s pacienty s demencí, kde by získaly nejen teoretické znalosti, ale měly možnost zároveň i praktického nácviku komunikace s touto specifickou skupinou pacientů v simulovaných modelových situacích se zpětnou vazbou.cze
dc.format71
dc.format71
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbariéry v komunikacicze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectkomunikační technikycze
dc.subjectpacient s demencícze
dc.subjectsestracze
dc.subjectCommunication barrierseng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectcommunication techniqueseng
dc.subjectpatients suffering from dementiaeng
dc.subjectnurseeng
dc.titleProblematika komunikace sestry a pacientů s demencícze
dc.title.alternativeThe problems of communication between nurses and patients with dementiaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58301
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the problems of communication between nurses and patients with dementia. Aims of the Thesis: To find out what barriers there are in communication among nurses and patients suffering from dementia - mental, physical, and duration difficulties. To map out nurses´ experience in communicating with patients suffering from dementia. To find out how nurses communicate with patients suffering from dementia. Methodology and Research File: To reach goals set, three research questions have been posed. What barriers are there in nurses´ communication with patients suffering from dementia? What is nurses´ experience with communicating with patients suffering from dementia? How do nurses communicate with patients suffering from dementia while nursing? To carry out the survey, a qualitative approach was chosen, using a semi-structured interview as the data collection method. The semi-structured interview was accompanied by a long-term direct observation carried out in the after-care department. The research file consisted of 11 nurses from three departments of a chosen South-Bohemian hospital. A deliberate choice of nurses was carried out, the main criterion of being included within the research file was minimal nursing practice of 3 years of working in the given department. The data was processed using the pen-and-paper method using open coding, and the data was subsequently categorized. 6 categories and 14 subcategories were set. Results: The survey has proven that nurses are experienced in communicating with patients suffering from dementia, they have theoretical knowledge, as well as proven methods for communication purposes. Some nurses do use these communication methods in practice. Other nurses have (theoretical) knowledge of how to communicate, however they do not use these communication techniques in practice. Practical Recommendations: We recommend to include self-experience courses in communication with patients suffering from dementia as part of nurse education, where the nurses would not only gain theoretical knowledge, but also be enabled to rehearse their communication with that specific group of patients in simulated model situations, getting a feedback.eng
dc.date.accepted2019-09-12
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavierniková, Lucie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam