dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Matyšová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T12:01:53Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T12:01:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-08-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41293 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá odborem Skauting pro všechny a také prostředím ve skautských oddílech. Ve své práci si kladu za cíle zmapovat, jakým způsobem jsou děti se specifickými potřebami začleňovány do skautských oddílů a jak jsou zde zapojovány. Dalším cílem mé práce bylo zjistit, jakým způsobem je naplňován programový dokument "Skauting pro všechny" z roku 2011.
Pro naplnění cílů této práce v praktické části byla použita strategie kvalitativního výzkumu, metoda polostrukturovaného rozhovoru a metoda dotazování. Rozhovory jsem uskutečnila s dvanácti činovníky skauta a se třemi členy odboru Skauting pro všechny. Následně jsem pro vyhodnocení rozhovorů použila techniku otevřeného kódování.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám skautingem jako celkovým tématem a také jeho historií. Dále se v této části věnuji tématice inkluze, a to školní i mimoškolní. Poslední kapitola v teoretické části mé bakalářské práce pojednává o samotném odboru Skauting pro všechny. V praktické části jsou prezentovány dva okruhy výsledků výzkumného šetření. První okruh se zaměřuje na výpovědi dvanácti činovníků skauta, které jsou zpracovány pomocí otevřeného kódování. Druhý okruh je zaměřený na výpovědi tří členů odboru Skauting pro všechny, které jsou vyobrazeny pomocí schémat. V poslední části své práce vyhodnocuji naplnění cílů práce a poskytuji odpovědi na výzkumné otázky.
Tato bakalářská práce by mohla být přínosem pro skautské vedoucí, kteří se v oddílech potýkají s dětmi se specifickými potřebami a nemají povědomí, na koho by se mohli obrátit. Dále by práce mohla posloužit ke všeobecné informovanosti o celkové inkluzi ve skautu pro veřejnost i pro rodiče dětí se specifickými potřebami. | cze |
dc.format | 57 s. (89 772 znaků) | |
dc.format | 57 s. (89 772 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | skautský oddíl | cze |
dc.subject | inkluzivní prostředí | cze |
dc.subject | Skauting pro všechny | cze |
dc.subject | scout unit | eng |
dc.subject | inclusive environment | eng |
dc.subject | Scouting for everyone | eng |
dc.title | Skauting pro všechny - inkluzivní prostředí ve skautském oddíle | cze |
dc.title.alternative | Scouting for Everyone - Inclusive Environment in the Scout Unit | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58305 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on the union "Scouting for everyone" and the overall environment in scout units. It is structured around three main goals. First, to explore in which ways the children with disabilities are incorporated into scout units. Second, to investigate how these children participate and the last main goal is to find out how the union "Scouting for everyone" accomplishes their program document from the year 2011.
A qualitative research approach, a semi-guided interviewing method and inquiring techniques were selected in order to complete the practical part of the thesis. The interviews were conducted with twelve members of the Scout organization as well as three members of the union "Scouting for everyone". The open coding technique was then used to process all the interviews.
The thesis consists of a theoretical and a practical part. In the theoretical part, the Scout movement in general and its history are introduced, then the topic of inclusion in schools and extracurricular inclusion are expanded upon. The last chapter in the theoretical part contains information about the union "Scouting for everyone". The practical part consists of two sets of results from the research conducted. The first set of results focuses on the interviews with twelve members of the Scout movement. The open coding technique was used to process their answers.The second set consists of answers of the three members of the union "Scouting for everyone". These are processed by diagrams. The last chapter is focused on evaluation - how the research goals have been accomplished. Lastly, the answers to research questions are mentioned in the last chapter.
This bachelor thesis could be a contribution to scout leaders, who have children with disabilities in their scout troops and have no idea where to get helpful advice. The thesis also could prove helpful to extend general awareness about the inclusion in the Scout organisation to public and also to parents of kids with disabilities. | eng |
dc.date.accepted | 2019-09-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Prázdná, Radka | |